خانه  زلزله زدگان خوی تا ۲ ماه آینده تکمیل می شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند بازسازی اماکن مسکونی در روستاهای شهرستان خوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طبق برنامه عملیاتی بنیاد مسکن، زلزله زدگان تا ۲ ماه آینده زیر سقف خانه‌های ایمن زندگی خود را ادامه خواهند داد.

به گزارش کردپرس، اکبر نیکزاد در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده خوی و روند بازسازی اماکن مسکونی توسط بنیاد مسکن اظهار کرد: موضوع بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل زده در کشور اکنون به اولویت مسئولان تبدیل شده است.

او با بیان اینکه هیات دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان شرایط خوبی برای بازسازی اماکن مسکونی تخریبی ایجاد کرده گفت: برای هر واحد شهری ۲۵۰ و هر واحد روستایی تخریب شده ۲۰۰ میلیون تومان و به هر واحد نیز ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: برای هر واحد تعمیری مناطق زلزله‌زده شهری و روستایی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ازسوی دولت تعیین شده که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

نیکزاد تاکید کرد: پس از مرحله اسکان اضطراری و ارزیابی ناظران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارش خسارت وارده به هیات دولت منتقل و با عنایت رییس جمهور و هیات وزیران، مصوبه تسهیلات وام و بلاعوض بازسازی منطقه زلزله زده شهرستان خوی صادر و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه ها ابلاغ شد.

او ادامه داد: سیمان مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی و تعمیری با عنایت ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین شده و همچنین میلگرد مورد نیاز برای نوسازی واحدهای تخریبی در اختیار مردم قرار گرفته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: عملیات آوار برداری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همراهی سایر دستگاه‌ها انجام شد و آواربرداری در مناطق روستایی این منطقه به اتمام رسیده و در مناطق شهری در حال انجام است همچنین عملیات اجرایی نوسازی واحدهای آواربرداری شده با فوریت آغاز شده و در بعضی نقاط درحال بستن اسکلت واحدهای مسکونی هستیم.

او تاکید کرد: در یک ماه آینده همین واحدهایی که اسکلت بندی می‌شوند، کار اجرایی آنها به پایان خواهد رسید و آماده اسکان و استفاده خانواده ها خواهد شد.

به گزارش کردپرس از ایرنا؛ بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند ابن زمین لرزه موجب تخریب یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی شد ضمن اینکه چهار هزار واحد نیز بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیدند.

کد خبر 39234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha