370 واحد تولیدی در کردستان زیرپوشش استاندارد هستند

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: 370 واحد تولیدی با 750 فراورده در کردستان زیرپوشش استاندارد هستند که 630 فراورده معادل 84 درصد کل فراوردهای تولیدی در استان دارای نشان استاندارد هستند.

به گزارش کرد پرس، ژیلا یزدانی با بیان اینکه همه سازمان ها مکلف هستند که با متولیان حوزه استاندارد همکاری کنند، گفت: 630 فراورده در استان دارای پروانه استاندارد هستند که 84 درصد کل فراوردهای تولیدی در استان را شامل می شود.

وی اظهار کرد: در هفت ماهه امسال 313 مورد آزمون اوزان سنگین، 518 مورد آزمون نازل های سوخت مایع و 2 هزار و 740 آزمون اوزان سبک در کردستان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان افزود: از 51 جایگاه سی ان جی فعال در استان 37 مورد تاییدیه استاندارد دارند و 14 مورد دیگر در دست بازرسی است که امسال انشعاب 17 مورد قطع شده است.

یزدانی در ادامه با بیان اینکه طرح پیش بسته مطابق با استاندارهای ملی در راستای صحه گذاری هویت و کمیت فراوردها در 2 مرحله در اسفند سال گذشته و خردادماه امسال انجام شده است، ادامه داد: در استان کردستان به عنوان پایلوت اجرای طرح 48 مورد اوزان فراورده های سطح بازار و واحدهای تولیدی شامل شکلات، ماکارونی، چیپس و ... آزمون شد.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای کاهش زمان ارائه خدمات در مرز باشماق اشاره کرد و یادآور شد: راه انداری آزمایشگاه تعیین ماهیت در باشماق، تائید صلاحیت آزمایشگاه مشتقات نفتی در باشماق و شروع پروژه ساختمان آزمایشگاهی استاندارد در باشماق از اقدامات انجام شده بوده است.

مدیرکل استاندارد کردستان بیان کرد: 655 مورد تعیین ماهیت کالاهای صادراتی، 242 مورد ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و 142 مورد کالای وارداتی تعیین ماهیت در سالجاری در مرز باشماق انجام شده است.

یزدانی گفت: ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی در طول سال 1400 برابر با یک هزار و 20 مورد و در 7 ماهه امسال 406 مورد بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری 191 گواهی ایمنی آسانسور در استان صادر شده است، افزود: در مجموع 246 مورد اسانسور در سطح استان وجود دارد که 25 مورد از این تعداد تائیدیه ایمنی داشتند که بعد از پیگیری های صورت گرفت این آمار به 97 مورد رسید.

مدیرکل استاندارد کردستان با بیان اینکه 25 مورد آسانسور غیراستاندارد با دستور دادستان سقز پلمب شده است، اظهار کرد: 311 دستگاه تجهیزات شهربازی سبک، نیمه سنگین و سنگین در سطح استان وجود دارد که 98 دستگاه آن موفق به دریافت گواهی ایمنی شده اند.

کد خبر 39230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha