استرداد دهها وابسته داعش به کشورهای غربی از سوی کردهای سوریه

سرویس جهان- اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه دهها زن و کودک جنگجویان داعشی را به کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و اسرتالیا باز گردانده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه ای بی سی، اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه به رهبری کردها، در روزهای اخیر دهها زن و کودک وابسته به جنگجویان داعشی را که در زندان روژ نگهداری می شدند به کشورهای غربی و عراق تحویل داده است.

بر اساس این گزارش، توافق برای بازگرداندن خانواده های جنگجویان داعشی پس از دیدارهای اخیر دیپلمات های این کشورها با مسئولان اداره خودگردان کردی صورت گرفته است.

رسانه های استرالیا نیز از بازگشت 13 کودک استرالیایی به همراه مادران آنها در روز گذشته و پرواز آنها به این کشور از طریق عراق خبر دادند.

تعدادی از زنان و کودکان وابسته به جنگجویان داعشی تبعه کشورهای آمریکا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، هلند، بریتانیا، بلژیک و کانادا نیز به کشورهایشان باز گردانده شده اند.

بر اساس گزارش موسسه نجات کودکان هنوز بیش از 11000 زن و کودک تبه کشورهای خارجی در دو کمپ الهول و روژ، زیر نظر نیروهای کرد سوریه قرار دارند.

بیش از 54000 جنگجو و اعضای خانواده های آنها در بیش از 10 کمپ و زندان تحت کنترل کردهای سوریه به سر می برند. بیشتر این افراد تبعه کشورهای سوریه و عراق هستند.

کد خبر 39225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha