پدافند غیرعامل زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور را مصون سازی می کند

پدافند غیرعامل، ضامن امنیت صنعت به خصوص صنایع حساس کشور است و بهره گیری از این راهبرد منجر به صرفه جویی های کلان اقتصادی خواهد انجامید. بهره مندی از اصول و الگوهای اجرایی در پدافند غیرعامل در صنایع نفت و گاز می تواند باعث حفاظت از سرمایه های کشور شود.

به گزارش کرد پرس، از آنجایی که صنعت نقش ویژه ای در اقتصاد کلان کشور دارد و به عنوان مهمترین پشتوانه اقتصادی کشور محسوب می شود، در مقوله پدافندغیرعامل، تحولی عظیم صورت گرفته تا تهدیدات و آسیب های احتمالی به کمترین مقدار خود برسد.

رعایت پدافندغیرعامل در واحدهای صنعتی در برهه کنونی که دشمن به دنبال ضربه زدن به بخش های تولیدی تاثیرگذار در حوزه اقتصاد است، از موارد ضروری است و می طلبد صاحبان این واحدها آن را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.

به منظور بررسی وضعیت واحدهای صنعتی بزرگ استان کردستان از لحاظ پدافندغیرعامل، روز گذشته معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور از شرکت لاستیک بارز، پتروشیمی و ایستک بازدید کرد.

حمیدرضا محمدی در پایان این بازدید در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: پدافند غیرعامل دارای وجوه بسیاری است و مهمترین آن دربرگیری و پوشش حوزه های متفاوت نسبت به پدافند عامل است و با اهمیت دادن به آن می توان زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور مصون سازی کرد.

وی افزود: در بحث پدافند غیرعامل تمامی حوزه های شیمیایی، زیستی، سایبری، هسته ای، اقتصادی، مردم نهاد و پدافندهای کالبدی مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوان در زمان بحران، از وقوع مشکل در این حوزه ها جلوگیری کرد.

معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین بحث هایی که در کردستان پیگیر آن هستیم، پدافند غیرعامل در حوزه صنعت است و با توجه به بازدیدهایی که از چند شرکت صنعتی بزرگ استان صورت گرفت، خوشبختانه زیرساخت های پدافندغیرعامل در این صنایع به خوبی رعایت شده است.

محمدی ادامه داد: انتظار می رود پدافند مربوط به حوزه صنعت را به طور کامل در حوزه طراحی های مفهومی و جزئی ورود دهیم تا از این به بعد صاحبان سرمایه و صنعت، پیش از بهره برداری از طرح های خود، مولفه های پدافند غیرعامل را علاوه بر حوزه ایمنی اعمال کنند تا زیرساخت های آنان مورد حفاظت قرار گیرد.

وی یادآور شد: همچنین در این حوزه بر پدافند سایبری نیز تاکید ویژه شده و این حوزه بسیار حائز اهمیت است چرا که از طریق پدافند سایبری می توان خسارات بسیاری به حوزه های مختلف به ویژه حوزه صنایع زد.

معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: تمام دستورالعمل و آیین نامه هایی نیز که باید صاحبان صنایع برای بهره گرفتن از پدافند غیرعامل در نظر بگیرند، جمع آوری شده و با تصویب هیئت وزیران به تمامی صنایع بزرگ و کوچک ابلاغ می شود.

کد خبر 39219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha