دهگلان و کامیاران تنها شهرهای زرد کرونایی کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دهگلان و کامیاران دارای رنگ کرونایی زرد (نسبتا پرخطر) و بقیه شهرستان های استان به رنگ آبی (عادی) در آمدند.

به گزارش کرد پرس، بهرام کندایی گفت: در مقایسه با هفته گذشته، دیواندره از رنگ بندی کرونایی زرد به رنگ آبی درآمده و بنابراین به تعداد شهرستان های آبی(عادی) استان اضافه شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین به روزرسانی ها بر اساس موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت های ویژه کرونایی و موارد فوتی، شهرستان های بانه، بیجار، سروآباد، سقز، سنندج، دیواندره، قروه و مریوان رنگ آبی (بی خطر) و شهرستان های دهگلان و کامیاران وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) را به خود گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور تعداد شهرهای قرمز از 4 به 3 و نارنجی نیز از 26 به 17 کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: بر اساس نقشه کرونایی مذکور، تعداد سه شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، 17 شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، 218 شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و 210 شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته اند.

کندایی ادامه داد: جهت پیشگیری و مقابله موثر با این بیماری، لازم است مردم با هوشیاری بیشتری در جهت مقابله با افزایش شیوع مجدد در استان اقدام کنند.

وی یادآور شد: از هم استانی های عزیز خواهشمندم رعایت پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس COVID19 در استان ادامه دهند.

کد خبر 39210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha