نظارت نظام مهندسی ساختمان بر ساخت و سازها ضعیف است

سرویس کرمانشاه - امیری مقدم با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت نظام مهندسی ساختمان بر روند ساخت و سازها عنوان کرد: بسیاری از مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز به ضعف نظارت بازمی گردد و نظام مهندسی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که ناظران مقیم به شکل روزانه و میدانی، گزارش مکتوب از روند اجرای پروژه را ارائه کنند.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در نشست شورای مسکن استان در استانداری، طرح نهضت ملی مسکن استان را یک طرح تحول آفرین خواند و افزود: بسیاری از مصالح مورد نیاز صنعت ساختمان، با کیفیت مناسب در کرمانشاه تولید می‌شود و تامین نیازهای پروژه های ساختمانی از طریق این تولیدات، به رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان منجر می شود.

وی بر استفاده از نیروی بومی در پروژه‌های ساختمانی تاکید کرد و گفت: شایسته نیست استانی که در رتبه‌های بالای بیکاری است، کارگران فنی موردنیاز پروژه های ساختمانی را از دیگر استان های دیگر تامین کند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با تاکید براینکه باید یک تحول در حوزه آموزش کارگران فنی در استان کرمانشاه اتفاق بیفتد، عنوان کرد: در صورت ارائه آموزش مهارت‌های کاربردی در حوزه ساختمان، این بخش می‌تواند تبدیل به بستری برای ایجاد اشتغالزایی برای جوانان شود.

امیری‌مقدم، بر ضرورت تقویت آموزش در نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و گفت: این مجموعه باید با برگزاری همایش ها و کارگاه‌های آموزشی مداوم، دانش کاربردی هر حوزه را به پیمانکاران، مهندسین و کارگران فنی آموزش دهد و بستر ارتقای مهارت فنی افراد را فراهم آورد.

وی همچنین نداشتن ساختمان اختصاصی برای استقرار دائمی مجموعه نظام مهندسی ساختمان را یک ضعف بزرگ دانست و گفت: راه و شهرسازی زمین مناسبی را در اختیار نظام مهندسی ساختمان‌ قرار دهد تا این پروژه مهم هر چه سریع تر عملیاتی شود.

.

کد خبر 38945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha