آخرین خبرها درباره  موضع حزب دموکرات و اتحادیه میهنی بر سر پست ریاست جمهوری عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ کریم شکور نماینده اتحادیه میهنی در مجلس عراق خبر مربوط به تفاهم دو حزب دمکرات و اتحادیه میهنی را درباره توافق نهایی بر سر پست ریاست جمهوری عراق رد کرد .

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: کریم شکور نماینده مجلس عراق ضمن رد خبر توافق نهایی صورت گرفته بین دو حزب پارتی و اتحادیه میهنی بر سر نامزد پست ریاست جمهوری گفت: گفتگوهای دو جانبه بر سر انتخاب یک نامزد واحد همچنان ادامه دارد.
کریم شکور عضو پارلمان عراق از فراکسیون اتحادیه میهنی به شارپرس گفت: برای ما کردها بهتر است است بر سر تعیین یک کاندید مشترک و سایر موارد دیگر باهم تفاهم داشته باشیم،چون ما با حزب پارتی در موارد دیگری با هم اختلاف داریم که لازم است در مورد آنها هم به تفاهم برسیم و بهتر است یک کاندید مشترک داشته باشیم، انتخاب دو کاندید احتمالا نتیجه خوبی نخواهد داشت و بر روی روابط دو حزب نیز تاثیر خواهد گذاشت.
این نماینده مجلس ضمن اشاره به تداوم گفتگوها و عدم حصول و توافق نهایی اظهار کرد: حزب پارتی و هم پیمانش «سیاده» از حاکمیت عراق خارج نمی شوند زیرا این امر برایشان آسان نیست و از طریق مشارکت سعی در پیشبرد اهداف خود دارند.
درباره تلاشها برای تشکیل دولت کریم شکور می گوید: بعداز اربعین جلسات و گفتگوهها در راستای تشکیل دولت از سر گرفته می شوند. من فکر می کنم در زمان مشخصی دولت تعیین می شود و حزب دمکرات و سیاده نیز در آن مشارکت خواهند داشت.
در مورد فشارهای ایران بر حزب پارتی و اتحادیه میهنی کردستان بر سر تفاهم پست ریاست جمهوری و محدودیتها و موانع تشکیل دولت کریم شکور اشاره کرد: ایرانیها، آمریکاییها و جامعه بین الملل خواهان تشکیل فوری دولت در عراق هستند زیرا در عراق زندگی عادی متوقف شده و به علت کمبود بودجه مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند.
در چند روز گذشته عده ای از مسئولین بلندپایه حزب دموکرات کردستان ادعا کردند دوحزب پارتی و اتحادیه میهنی بر سر پست ریاست جمهوری به توافق رسیده اند و با یک نامزد واحد به مجلس می روند به شکلی که هردو طرف کاندیدهای خود را تغییر می دهند.

کد خبر 38466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha