لزوم ساماندهی اصناف مزاحم و آلاینده در سنندج

استاندار کردستان بر لزوم ساماندهی اصناف مزاحم و آلاینده در سطح شهر سنندج تاکید کرد و گفت: باید هرچه سریعتر برای انتقال این صنوف به محدوده خارج شهر ااقم کرد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جریان بازدید از اتاق اصناف اتاق بازرگانی و محل احداث شهر شرکت نمایشگاه های بین المللی استان کردستان، با اشاره به اینکه اصناف از قدیمی ترین تشکل های مردمی هستند، گفت: اصناف جمعیت قابل توجهی از مردم استان را تشکیل داده است که با کار و تلاش خود نیازهای اقشار مختلف را برآورده می کنند.

وی با اشاره به اینکه نبود هر صنفی منجر به ایجاد مشکلاتی برای مردم می شود، افزود: موضوع انتقال صنوف آلاینده و مزاحم و اقداماتی که در گذشته در این راستا انجام و متوقف شده مجددا باید مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار کردستان اظهار کرد: سنندج وضعیت نابسامانی در زمینه مشاغل و صنوف دارد و این شرایط باید ساماندهی پیدا کند و در این راستا معاونت عمرانی مسئول پیگیری این مسئله است.

ایجاد مجتمع اصناف به شرکت شهرک های صنعتی واگذار شده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این بازدید بیان کرد: در مصوبه سال ۹۶ هیئت وزیران بر ایجاد مجتمع های صنفی به تولیت سازمان صمت تاکید و در سال 1400 نیز شرکت شهرک های صنعتی مسئول صدور مجوز احداث این مجتمع ها معرفی شد.

بختیار خلیقی ادامه داد: طی بررسی و برنامه ریزی های صورت گرفته در این خصوص سال ۱۴۰۰ هیئت وزیران ادارات کل راه و شهرسازی را مسئول انتخاب اراضی و شرکت شهرک های صنعتی را متولی صدور مجوز و انجام دیگر اقدامات لازم در این رابطه کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۸۵ هزار واحد صنفی در استان کردستان وجود دارد که ۳۵ هزار واحد آن در سنندج فعال است.

گفتنی است در جریان این بازدید از محل احداث شرکت نمایشگاه بین المللی استان کردستان بازدید به عمل آمد که سالن شماره یک آن با ۴۵ درصد پیشرفت و اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در ۱۵۷ هزار مترمربع با سرمایه گذاری اتاق بازرگانی در حال احداث است.

کد خبر 37994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha