تمام امکانات برای تردد سهل زائران از مرز باشماق مریوان فراهم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به میزبانی خوب مردم کردستان از زوار اربعین و نیز فراهم بودن تمامی امکانات برای تردد سهل از مرز باشماق، از رسانه ها خواست تا این سوژه های خوب را به مردم کشور اطلاع رسانی کنند.

به گزارش کرد پرس، مهدی رمضانی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان کردستان که با موضوع برنامه های اربعین و آخرین وضعیت کرونا در استان برگزار شد، گفت: باید از فضای جلسات کلیشه ای و بدون آمادگی ذهنی خارج شویم.

وی از رسانه به عنوان رکن رکین اطلاع رسانی نام برد و اظهار کرد: تمرکز رسانه ملی روی موضوع تردد زائران از مرز باشماق بیشتر شود و مستنداتی تولید شود که در پایان یک تولیدات فاخر داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه ارادت و عشق اهل سنت به اهل بیت به ویژه امام حسین مثال زدنی است، افزود: باید از چهره ها و علمای بزرگ اهل سنت در تولید برنامه های اربعین استفاده کرد.

رمضانی ادامه داد: پویش اسکان هر خانه یک موکب توسط رسانه ها در مریوان راه اندازی شود خانواده های انقلابی و خانواده شهدا که همواره پای کار انقلاب بوده و هستند زیاد است که باید از این ظرفیت ها باید به عنوان جلوه و سوژه های زیبای رسانه ای بهره بگیریم.

وی یادآور شد: حوزه فضاسازی فرهنگی باید به صورت حداکثری تبیین و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود چرا که در مرز باشماق هیچ مشکلی برای تردد زوار وجود ندارد و همه چیز فراهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه فرهنگ سازی و فضاسازی محیطی در مورد اعزام زائرین اربعین از مرز باشماق وظیفه فرهنگ و ارشاد است، بیان کرد: اقدامات لازم باید در این خصوص باید انجام و از ظرفیت دستگاه های فرهنگی دیگر در حوزه تولید محتوا استفاده شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این جلسه گفت: در خصوص برنامه های اربعین و برنامه های ذیل ستاد اربعین استان، به عنوان کمیته اطلاع رسانی 5 جلسه برگزار کرده ایم و برنامه ها با حضور اصحاب رسانه تشریح شده است.

جعفر عبدالملکی افزود: برنامه جذاب و پرمخاطب در مورد بحث اربعین در رادیو و تلویزیون در حال پخش است و برنامه های رادیو مریوان به صورت ویژه به بحث اربعین و زوار عبوری از مرز باشماق دارد.

وی اظهار کرد: بخش های خبری شامل 3 بخش رادیویی و 3 بخش تلویزیونی کاملا آمادگی برای پخش اخبار است و با شبکه های مختلف ارتباط داریم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان ادامه داد: تصاویر تردد زوار اربعین در مرز باشماق در شبکه خبر پخش و در همین راستا استدیو دایر شده تا مصاحبه ها با سهولت و آنلاین انجام شود.

عبدالملکی با بیان اینکه امروز رسانه های کردستان مکمل هم فعالیت می کنند، یادآور شد: باید از ظرفیت زایرین اربعین به بهترین شیوه استفاده کنیم برکات این حرکت بزرگ فرهنگی در خرد و کلان قطعا خود را نشان خواهد داد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم کردستان همواره نشان داده اند که ارادت ویژه ای به اهل بیت دارند، بیان کرد: اینکه توفیق میزبانی و خادمی به زوار اربعین نصیب مردم کردستان شده است جای خوشحالی دارد و امیدواریم بتوانیم به نحو احسن بهترین خروجی را در ابعاد مختلف داشته باشیم.

عسی فلاحی گفت: نحوه عملکرد ما در این زمینه موجب مانایی و ماندگاری این رویداد عظیم در کردستان می شود و نقش بسزایی در ابعاد مختلف به ویژه رونق گردشگری خواهد داشت.

معاون خبر صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: فضاسازی و اطلاع رسانی خوبی در زمینه اعزام زوار اربعین حسینی از مرز باشماق انجام گرفته است.

مصطفی مخدومی افزود: در حوزه سیما ظرفیت برنامه ها به سمت و سوی اربعین و زواری که از طریق مرز باشماق به این سفر معنوی می روند اختصاص پیدا کرده است.

کد خبر 37991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha