دستگاه قضا در مقوله امنیت غذایی مردم حساسیت ویژه دارد

سرویس ایلام - رئیس کل دادگستری استان ایلام با همراهی سرپرست دامپزشکی استان و هیئت همراه از کشتارگاه صنعتی ایلام واقع در شهرک صنعتی بازدید به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عمران علیمحمدی گفت: امروزه کشتارگاههای صنعتی که تحت نظارت هستند، پایگاههای بسیار مهمی هستند که میشود ارزیابی کرد در سبد غذایی خانوار غذای سالم داریم یا غیر سالم است.

وی با عنوان اینکه جهت آشنایی با ظرفیت کشتارگاه در استان ایلام و نظارت بر نحوه ذبح و عرضه دام به بازار این بازدید صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: آنچه که در بازدید امروز دیده شد، نظارت های فنی، تخصصی و دامپزشکی در کشتارگاه انجام می‌شود و گوشتی که با این نظارت ها از آن خارج می شود مردم می توانند به سلامت آن اطمینان داشته و با امنیت مصرف کنند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به خشکسالی اخیر و تحت شعاع قرار گرفتن صنعت دام و طیور در استان عنوان کرد: دامداران در اثر این خشکسالی با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و دولت اقدام خوبی در جهت خرید دام سبک انجام داده است.

پی تاکید کرد: از همه شهروندان و هم استانی های عزیز می خواهیم که گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تهیه کنند چراکه روستای عرضه شده در مکان های غیر رسمی با کشتار غیرمجاز مشخص نیست که دام ذبح شده از چه کیفیتی برخوردار است.

چرخه اقتصاد دام در استان ایلام کامل نیست

دکتر یونس احمدی سرپرست دامپزشکی استان ایلام نیز در این بازدید عنوان کرد: ۱۵۰ هزار نفر به طور مستقیم در استان ایلام با اقتصاد دام سر و کار دارند، که باید این اقتصاد به صورت یک چرخه دیده شود و از نگاه جزیره‌ای در آن پرهیز شود.

او گفت: انتظار داریم دستگاه قضا از حوزه‌های اقتصادی استان منجمله حوزه دام و طیور حمایت ویژه کند.

احمدی عنوان کرد: کشتار غیرمجاز در استان ایلام خیلی به مجموعه کشتارگاه ضربه زده است و با وجود چرخه میلیاردی مصرف گوشت قرمز در استان توسط مردم، این ارقام خارج از ساختار بوده و باعث تضعیف کشتارگاههای مجاز و بهداشتی شده اند و از طرفی سلامت مردم نیز همواره در معرض تهدید جدی قرار دارد که در این خصوص از دستگاه قضا تقاضا داریم که به کمک ما بیاید.

آقای وطنی، مدیر شرکت بسته بندی گوشت و مرغ صدف نیز در این دیدار عنوان کرد: این شرکت را متعلق به دادگستری میدانم چرا که پس از تعطیلی کامل این شرکت، با ورود دادگستری استان و دادستانی این شرکت دوباره در عرض ۲۴ ساعت احیا شد و امروز با ۲۵ نفر اشتغالزایی در حال کار است که ظرفیت بسته بندی آن قابل افزایش است.

کد خبر 37988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha