به تعویق انداختن انتخابات ضربه ی مهلکی به  دموکراسی اسمی اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ نماینده فراکسیون «نسل نو» در پارلمان عراق اعلام کرد:« به تعویق انداختن انتخابات مجلس ضربه ای مهلک به پروسه ث به اصطلاح دموکراسی اقلیم است.

به گزارش کردپرس به نقل از nrttv: موفق حسین عضو فراکسیون «نسل نو» در پارلمان عراق درصفحه ی فیسبوک خود اعلام کرد به تعویق انداختن انتخابات مجلس کردستان ضربه مهلکی به این پروسه ی به اصطلاح دمکراسی اقلیم کردستان است.
موفق حسین در ادامه ، گفت: پارتی با نام حزب دموکرات با ۷۴ سال سابقه سیاسی و حزب اتحادیه میهنی با ۴۷سال سابقه ی سیاسی عضو اتحاد سوسیال دموکراسی جهانی است ، با این وجود با عملکردشان ثابت کرده اند که نه از دور و نه از نزدیک اعتقادی به دموکراسی ندارند، و همه رفتارهایشان بدور از دمکراسی و ارزش های دمکراتیک است.
وی اظهار کرد: آنچه در کردستان نسبت به تعویق انتخابات پارلمان کردستان اتفاق می افتد شکست سیاسی بزرگی برای حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی است. این درحالی است که در کشورهای دمکراتیک هرزمان که به مشکلاتی سیاسی و اقتصادی برخورد می کنند به برگزاری انتخابات زودهنگام جهت حل مشکلات پیش آمده پناه می برند.
این عضو فراکسیون «نسل نو »میگوید: در گذشته نچیروان بارزانی رهبر اقلیم کردستان با یک دستور حکومت اقلیم روز ۲۰۲۲/۱۰/۱ را روز انتخابات پارلمان اعلام کرد اما بنا به گفته ها و تفسیر مفسران و ناظران سیاسی حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان به نظر می رسد از ترس کاهش آرا و ازدست دادن کرسی های پارلمانی خود نمی خواهند که انتخابات به موقع برگزار شود و از روی کار آمدن نیروهای سیاسی جدید در رأس آنها جنبش « نسل نو» واهمه دارند.

کد خبر 37986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha