ارسال 108 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه صاحب

دبیر جشنواره فیلم کوتاه صاحب گفت: ۱۰۸ اثر از فیلمسازان کردستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در این میان ۱۰۰ اثر شرایط حضور در جشنواره را داشتند.

به گزارش کرد پرس، زانیار لطفی در نشست خبری نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب، گفت: انتظار داریم همچون گذشته که رسانه های استان حامی فعالیت های فرهنگی و هنری در کردستان بوده آمد، این بار نیز با توجه به نخستین دوره این جشنواره ما را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره به صورت استانی برگزار می شود، افزود: ۱۰۸ اثر از فیلمسازان کردستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در این میان ۱۰۰ اثر شرایط حضور در جشنواره را دارند.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه صاحب اظهار کرد: اولین جشنواره فیلم کوتاه صاحب در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه در فضای روباز یکی از پارک های این شهر برگزار شده و عموم مردم می توانند برای تماشای آثار حضور داشته باشند.

لطفی ادامه داد: بعد از بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره توسط هیئت داوران، ۳۲ اثر در حوزه های مختلف به بخش نمایش راه یافتند که در ۲ روز ابتدایی جشنواره به نمایش گذاشته شده و در روز پایانی نیز از آثار برتر تقدیر می شود.

وی یادآور شد: ابراهیم سعیدی، سالم صلواتی و کاوه مظاهری داوران اولین جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب بودند که بعد از بازبینی آثار ۳۲ اثر را انتخاب و در نهایت نیز از میان آنها آثار برتر را معرفی می کنند.

فعالیت های فرهنگی و هنری موجب پیشرفت و توسعه می شود

شهردار صاحب نیز در این نشست بیان کرد: در هر منطقه ای که فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه برجسته شده به دنبال آن زمینه پیشرفت و توسعه فراهم می شود.

یحیی آذرپور گفت: برای معرفی شهری مانند صاحب در کشور باید میلیون ها تومان در بحث تبلیغات هزینه کرد اما برگزاری یک رویداد فرهنگی و هنری می تواند این شهر را در خارج از مرزها نیز معرفی کرد.

وی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه در شهر صاحب زیرساخت های لازم برای نمایش آثار رسیده به جشنواره وجود ندارد، در فضای روباز این کار انجام می شود و با داشتن تجربه در برنامه های فرهنگی این تصمیم گرفته شد.

شهردار صاحب با بیان اینکه تنها حامی دولتی این جشنواره حوزه هنری کردستان بوده است، اظهار کرد: در کنار شرکت های خصوصی که برای برگزاری این جشنواره کمک مالی داشته اند، مردم هنر دوست و فرهنگی شهر صاحب به صورت خودجوش حامی ما بوده اند.

صاحب را به عنوان شهر خلاق فیلم کوتاه معرفی می کنیم

رئیس شورای شهر صاحب نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به اینکه شهر صاحب در مسیر و ریل توسعه استان قرار گرفته و از لحاظ فرهنگی و هنری نیز ظرفیت های بسیاری دارد، تصمیم بر برگزاری این جشنواره گرفته شد.

محمد مصونی ادامه داد: توسعه اقتصادی دیگر هدف برگزاری این جشنواره است، چرا که با حضور هنر دوستان در ایام جشنواره در شهر صاحب می توان امیدوار به توسعه اقتصادی و گردشگری این منطقه شد.

وی یادآور شد: در بعد سیاسی نیز برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند اثرگذار باشد چرا که موجب حضور مسئولان استانی و کشوری در مراسم های افتتاحیه و اختتامیه شده و این شهر بیش از گذشته معرفی می شود.

کد خبر 37983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha