تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باید اولویت شهرداری باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: شهرداری و شورای شهر سنندج باید دیدگاه و راهکارهای مناسب و قابل عملیاتی خود را برای زمینه ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ارائه دهند.

به گزارش کرد پرس، عبدالله رشیدی پور در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، گفت: اینکه در دولت های گذشته چه اقداماتی انجام شده یا نه، دنبال نبش قبر نیستیم چون معتقدیم امروز باید تمام توان خود را در مسیر خدمت جهادی به مردم و رفع مشکلات بکار گیریم.

وی افزود: تعامل بین استانداری و شورا و شهرداری مرکز استان کردستان بی نظیر است و این زمینه توسعه و خدمت رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان اظهار کرد: مهمترین دغدغه شهردار و شورای شهر سنندج خدمت است و این موضوع تعامل و همدلی بین آنان را بیشتر کرده است.

رشیدی پور با عنوان اینکه تیم مدیریتی استان کردستان پای کار و تنها دغدغه و هدف خدمت است، ادامه داد: قضیه تبدیل وضعیت نیروی انسانی یکی از بزرگترین دغدغه ها در کل کشور است که البته شرایط استان کردستان در این زمینه نسبت به سایر نقاط بدتر است.

وی یادآور شد: شهردار و شورا دیدگاه و راهکارهای مناسب و قابل عملیاتی خود را در زمینه ساماندهی نیروهای انسانی ارائه دهند و از سمت دیگر ورود نیروهای شرکتی را قطع کنند.

ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری سنندج

شهردار سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیاری از نیروهای این نهاد با وجود نزدیک به بازنشستگی و یا بیش از یک دهه فعالیت، متاسفانه هنوز تبدیل وضعیت نشده اند، بیان کرد: شهر سنندج از نظر جمعیتی و وسعت با توجه به اضافه شدن نواحی منفصل شهری، گستردگی زیادی داشته و این موضوع نیاز به تغییر چارت شهرداری را افزایش داده است.

سیدانور رشیدی با اشاره به اینکه نیروهای خدمات شهری از شرایط سختی برخوردار هستند و باید از امتیاز سخت و زیان آور مشاغل بهره مند باشند، گفت: مهمترین عامل موثر در ارتقای بهره وری، توجه به نیروی انسانی است که این مهم اهمیت توجه به نیروی انسانی در شهرداری را دوچندان می کند.

وی افزود: توجه به نیروی انسانی انگیزه به کار را در آنها تقویت می بخشد و موجب افزایش بهره وری و تلاش بیشتر آنها در مسیر خدمت می شود.

شهردار سنندج اختصاص امریه سربازی به شهرداری ها را خواستار شد و اظهار کرد: این کار می تواند به این نهاد در بهره مندی از ظرفیت جوانان توانمند در حوزه های تخصصی و یا خدمات شهری کمک کند.

رشیدی با اشاره به فعال شدن دوباره پروژه آتش نشانی حسن آباد و پیشرفت ۴۰ درصدی آن، ادامه داد: برای جذب نیرو در آتش نشانی سنندج نیاز داریم ولی مجوز جذب نداریم که انتظار می رود در این خصوص همکاری جدی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری سنندج، یادآور شد: بسیاری از نیروهای این نهاد با وجود نزدیک به بازنشستگی و یا بیش از یک دهه فعالیت، متاسفانه هنوز تبدیل وضعیت نشده اند.

شهردار سنندج بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کردستان مصوبه تبدیل وضعیت 10 درصد از کارکنان شهرداری را از وزیر کشور اخذ کریوم که امیدواریم زودتر این کار محقق شود.

رشیدی گفت: هر آنچه برای موفقیت و سربلندی استان نیاز باشد را انجام می دهیم و خود را در این راستا وظیفه مند می دانیم.

گفتنی است تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری، توجه به ایجاد ظرفیت های لازم برای اشتغالزایی جوانان جویای کار به ویژه تحصیلکرده ها و رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم استان از خواسته های سایر اعضای شورا شهر سنندج در این دیدار بود.

کد خبر 37981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha