شرط کردها برای انتخاب نخست وزیر جدید این است که او  حکم  دادگاه فدرال در خصوص  صادرات  نفت اقلیم  را نادیده بگیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو ائتلاف دولت قانون، با اشاره به اینکه  کردها دارای شرطی اساسی  برای  انتخاب نخست وزیر جدید عراق هستند ، گفت: این شرط این است  که نخست وزیر جدید از  حکم  دادگاه فدرال در خصوص ممنوعیت صادرات نفت اقلیم کردستان تبعیت نکند.

به گزارش کردپرس ، فاضل الازیرجاوی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» ، افزود: گفتگوهای سیاسی برای برون رفت از بحران سیاسی همچنان جریان دارد و این در حالی است که جریان های سیاسی غیرشیعه به ادامه درگیری ها بین شیعیان اهمیت نمی دهند و فقط به دنبال دستیابی به منافع خود هستند.

الازیرجاوی با بیان اینکه بیشترین دغدغه کردها تحقق منافعشان است و به دنبال به دست آوردن 50 درصداز درآمدهای عراق هستند، افزود: کردها 25 درصداز نفت را می فروشند و 17 درصد بودجه از بغداد دریافت می کنند و دریافت بودجه برای پرداخت حقوق را از دولت عراق نیز خواستارند و به احکام دولت فدرال عراق معترض هستند.

وی توضیح داد که کردها یک شرط اساسی در رابطه با انتخاب نخست وزیر جدید عراق دارند و این شرط این است که این نخست وزیر حکم دادگاه فدرال در خصوص صادرات نفت اقلیم کردستان را نادیده بگیرد .

کد خبر 37979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha