واگذاری سه پست کابینه انگلیس به سیاستمدار کردتبار

سرویس جهان- لیز تراس، نخست وزیر جدید انگلیس، ندیم زهاوی، سیاستمدار کردتبار و وزیر سابق دارایی این کشور را به سمت مشاور امور دوک نشین لانکستر، هماهنگ کننده امور کابینه و وزیر برابری و عدالت منصوب کرده است.

به گزارش کردپرس، ندیم زهاوی سیاستمدار کردتبار انگلیسی که پله های ترقی در دوران نخست وزیری بوریس جانسون را با در اختیار گرفتن وزارت امور واکسیناسوین، وزارت آموزش و پرورش و وزارت دارایی طی کرد، با حمایت از لیز تراس برای رسیدن به پست نخست وزیری انگلیس، به قدرتمندترین فرد در کابینه بعد از لیز تراس تبدیل شده است.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیس، لیز تراس که دیروز کار خود را به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس و رهبر حزب محافظه کار این کشور آغاز کرد، بیشترین حامیان خود را وارد کابینه کرد که ندیم زهاوی از جمله آنهاست.

ندیم زهاوی در کابینه جدید انگلیس سه پست مهم از جمله هماهنگ کننده امور اقلیم ها و وزارتخانه ها به نیابت از نخست وزیر را بر عهده دارد که بر اساس تعریفی که در وزارتخانه مذکور بیان شده، این مسئله شامل رسیدگی به امور پادشاهی انگلستان شامل انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز نیز می شود. دومین پستی که به زهاوی داده شده وزیر امور یکسانی و برابری است.

اما مهم ترین پستی که به او داده شده مشاور دوک نشین لنکستر است که شامل رسیدگی به اموال و دارایی های شاه یا ملکه انگلیس می شود. این پست وزارتی دومین جایگاه مهم کابینه بعد از پست نخست وزیری محسوب می شود.

ندیم زهاوی بعد از شکست در روند انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس، حمایت خود را نخست وزیری لیز تراس اعلام کرد.

کد خبر 37967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha