شرکت های دانش بنیان حلقه های اصلی توسعه فناوری هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: شرکت های دانش بنیان با تولید محصولات فناورانه خود، گامی بزرگ در جهت رونق بازار برداشتند.

به گزارش کرد پرس، حامد قادرزاده در اولین جلسه کمیته راهبردی فناوری نانو استان کردستان، با بیان اینکه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه باید به سمت مولد بودن و حضور فعال در بخش تولید هدایت شوند، گفت: دولت در این زمینه نقش حمایتی دارد و دستگاه های مسئول باید از مراکز فناوری و شرکت های دانش بنیان حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه امکانات و اختیارات خوبی برای دانش بنیان ها وجود دارد تا بتوان در کردستان شرکت های بزرگی را با دانشگاه ها همراه کرد، افزود: اعتبارات مالی، اعتبارات مالیاتی و سرمایه گذاری در صندوق های خطرپذیر از جمله مشوق ها به شرکت های صنعتی است تا به موضوع دانش بنیان ورود کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اظهار کرد: نگاه رهبر انقلاب در شعار سال جاری ورود و نفوذ دانش بنیان به مسئله تولید و کشاورزی و عدم وابستگی در این حوزه است و اگر بتوانیم با بکارگیری علم دانش بنیان تولیدات خود را در سطح استان و کشور افزایش دهیم وابستگی به کشورهای خارجی از بین خواهد رفت.

توسعه کشاورزی نیاز به استفاده از فناوری های نوین دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: کشاورزی از جمله رشته هایی است که برای توسعه نیاز به استفاده از فناوری های نوینی دارد که حجم و کیفیت محصولات تولیدی را افزایش می دهند.

پیمان اسکندری با بیان اینکه کشاورزی رسالتی ویژه برای تأمین امنیت غذایی و سلامتی جامعه دارد، ادامه داد: با به کارگیری محصولات فناورانه و نوآوری ها می توان در مسیر توسعه یافتگی گام برداشت که این اتفاق در ایران از مسیر شرکت های دانش بنیان و خلاق به این عرصه می گذرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی در کشور فعال هستند، یادآور شد: تقویت فعالیت های دانش بنیان در بخش کشاورزی برای تحقق منویات رهبری در دستور کار قرار گرفته و فعالیت در این زمینه ها به جد افزایش خواهد یافت.

گفتنی است در این جلسه ۲ طرح استفاده از نانو ذرات بر پایه آهن برای تشخیص و حذف آرسنیک موجود در آب و خاک و تولید پایلوت نانو کودهای هوشمند مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 37954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha