چین آمریکا را به سرقت نفت منطقه تحت کنترل کردهای سوریه متهم می‌کند

سرويس جهان- نشریه آسیاتایمز از سخنگوی وزارت‌ خارجه چین نقل کرد که آمریکا باید از خارج کردن منابع طبیعی سوریه، بویژه نفت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه دست بردارد.

به گزارش کردپرس روزنامه آسیاتایمز نوشت سخنگوی وزارت خارجه چین آمریکا را به سرقت نفت سوریه متهم کرده و خواهان پايان دادن به دخالت در این کشور شده‌ است.

این روزنامه از ژائو لیجیان نقل کرد که آمریکا به عنوان ثروتمندترین کشور جهان در حال غارت منابع یکی از فقیرترین کشورهای جهان است.

ژو ویلی، مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه شانگهای چین نیز به آسیاتایمز گفته است دولت آمریکا مسئول اسکورت محموله‌های نفت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به اقلیم کردستان و فروش آن به قیمت پایین‌تر به شرکت‌های عراقی است. در واقع آمریکا از درآمد نفت سوریه برای تأمین نیازهای نیروهای کرد وابسته به خود استفاده می‌کند.

آسیاتایمز در ادامه نوشت: بر اساس گزارش وزارت‌ نفت سوریه، میزان تولید روزانه نفت خام این کشور حدود ۸۰۰۰۰ بشکه است اما آمریکا ۶۶۰۰۰ بشکه آن را از سوریه خارجه می کند.

وزارت‌ خارجه سوریه نیز در نامه‌ای به سازمان ملل آمریکا را متهم کرد به سبب دخالت این کشور در سوریه، این کشور از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۱۱۰ میلیارد زیان دیده است که بخش زیادی از آن به دلیل خارج‌کردن نفت و گاز سوریه توسط آمریکا بوده است.

کد خبر 37953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha