نگرانی کردهای سوریه از بی توجهی جامعه بین المللی به زندانیان داعشی

سرویس جهان- در حالی که نیروهای کرد سوریه در حال پاکسازی دوباره کمپهای الهول و روژ هستند، ۵۴ کشوری که اتباع آنها در این کمپ‌ها زندانی هستند اقدامی برای بازگرداندن آنها نمی کنند.

به گزارش کردپرس نیروهای امنیتی داخلی اداره خودگردان کردی در سوریه در روزهای اخیر دومین عملیات گستردة برای از بین بردن هسته‌های مخفی داعش در اردوگاه الهول را برگزار کردند.

بر اساس گزارش نشریه عنب بلدی، نیروهای آسایش بیش از یکصد تن از عوامل خطرناک داعش در داخل این کمپ را بازداشت و به جای دیگری منتقل کرده‌اند. این افراد در یک سال گذشته بیش از صد تن از ساکنان کمپ الهول را به اتهام رویگرداندن از آموزه‌های داعش به قتل رسانده اند.

اما مسئله مهمتر خودداری ۵۴ کشور جهان از بازگرداندن اتباع خود در این اردوگاه ۵۴۰۰۰ نفری است که بیشتر آنها به اتهام وابستگی به داعش، در سال ۲۰۱۷ و در جریان عملیات نیروهای کرد سوریه علیه این گروه بازداشت شدند.

بر اساس گزارش روزنامه الشرق الاوسط، نیکولاس گرنجر، فرستاده ویژه وزارت‌ خارجه آمریکا دررسوریه، در سفر اخیر خود يه سوریه و ديدار با مقامات کرد سوریه، از کشورهایی که اتباع آنها ساکن الهول هستند، خواست شهروندان خود را از سوریه خارج کنند.

کد خبر 37952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha