دیشب در مرزهای  اربیل چه اتفاقی رخ داد؟

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ بر اساس اطلاعیه ای که یک شبکه تلویزیونی نزدیک به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اعلام کرد: ، شب گذشته ارتش ترکیه و حزب دموکرات کردستان با همکاری هم به شماری از نظامیان پ.ک.ک حمله کردند که در این حمله ۲ نفر کشته و ۳نفر هم زخمی شدند.

بنا به گزارش رسانه ی نزدیک به پ.ک.ک شب گذشته در ساعت (۷:۳۰الی ۸) یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه گروهی از افراد مسلح پ.ک.ک را در مرز شاره ده خلیفان شهر سوران بمباران کردند. در زمانی که آنها قصد عزیمت به منطقه ای دیگر از مناطق حضور نیروهای پ ک ک را داشتند.
خبرگزاری روژنیوز اعلام کرد:« در نتیجه یورش مشترک هوایی و زمینی ارتش ترکیه و نیروهای مسلح حزب دموکرات کردستان در خلیفان برعلیه گروهی ۵نفره از نظامیان پ.ک.ک ۲نفر از این افراد کشته و ۳نفر دیگر هم زخمی شدند.
این خبرگزاری به نقل از منابع خبری خود می گوید:« نیروهای مسلح حزب دموکرات کردستان محل حضور این نظامیان را به ارتش ترکیه لو داده اند.
این رسانه می افزاید:« ۳ نظامی پ.ک.ک که از بمباران هوایی جان سالم به در برده اند از طرف نیروهای حزب دموکرات کردستان محاصره شدند و افراد پارتی تلاش کردند که آنها را به اسارت بگیرند ولی اعضای پ.ک.ک مقاومت نمودند و در نهایت پس از زخمی شدن، این سه تن به اسارت حزب دمکرات کردستان درآمدند.
پ.ک.ک در این خصوص اعلام کرده است :« گویا شب گذشته چنین عنوان شده که ترکیه یک اتومبیل نظامیان پ.ک.ک را هدف قرار داده است و زخمی های این مادثه توسط پارتی به بیمارستان منتقل شده اند . اما این خبر کذب است و ماشینی در آن درگیری وجود نداشته و آنها پیاده بوده اند»
در راستای اخبار منتشر شده تا کنون پایگاه خبری و اطلاع رسانی نیروهای (ه . پ. گ) موضعی اتخاذ نکرده است.

کد خبر 37951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha