مرال آکشنر: درباره نامزدی قلیچدار اوغلو توافقی نکرده ایم

سرویس ترکیه - مرال آکشنر در واکنش به اعلام آمادگی قلیچدار اوغلو برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، گفت که در نشست های احزاب اپوزیسیون هنوز صحبتی از نامزدی قلیچدار اوغلو به میان نیامده است.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و یکی از رؤسای ائتلاف ششگانه اپوزیسیون، روز گذشته برای چندمین بار از آمادگی خود برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه خبر داد. با این حال مرال آکشنر رئیس حزب خوب و یکی دیگر از رهبران اپوزیسیون ششگانه اعلام کرد که هیچ توافقی بر سر نامزدی قلیچدار اوغلو صورت نگرفته است.

قلیچدار اوغلو روز گذشته با شرکت در برنامه خبری ساعت شماطه دار در شبکه فاکس ترکیه، اعلام کرد: «در صورتی که دیگر رهبران اپوزیسیون ششگانه با نامزدی من برای انتخابات موافق باشند، من آماده نامزدی هستم. این که دولت چگونه قرار است اداره شود نیز امری واضح است.»

پس از این سخنان مرال آکشنر در برنامه تلویزیون ینی چاغ، در واکنش به سخنان قلیچدار اوغلو گفت: «شش رهبر اپوزیسیون ترکیه به دعوت قلیچدار اوغلو دور هم جمع شدند. قلیچدار اوغلو می خواست که از این نشست ها یک نامزد ریاست جمهوری بیرون بیاید. اما این که از این احزاب ششگانه کدام یک در ائتلاف ملت (اپوزیسیون) جای خواهند گرفت، باید صبر کنیم و ببینیم. تا این لحظه در موضوع بازگشت به سیستم پارلمانی به اتفاق نظر رسیده ایم.»

آکشنر بر این موضوع تأکید کرد که همه رهبران احزاب ششگانه اپوزیسیون حق دارند که نامزد ریاست جمهوری شوند و تا کنون صحبتی درباره نامزدی قلیچدار اوغلو نشده است.

او افزود: «اگر همه رهبران احزاب ششگانه چنین پیشنهادی به من بدهند من حاضرم بپذیرم و افتخار هم می کنم. اما هنوز درباره این موضوع سخنی به میان نیامده است.»

کد خبر 37950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha