شکاف دیجیتالی در آذربایجان غربی؛ 470 روستا اینترنت ندارند

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی از زیرساخت های نامناسب ارتباطی به ویژه نبود اینترنت در بیش از 470 روستای بالای 20 خانوار و پوشش نامناسب جاده ای به عنوان شکاف دیجیتالی آذربایجان غربی با سایر استان ها خبر داد.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در نشست با وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات و مدیران ارشد این وزارتخانه با اشاره به جایگاه ویژه استان در دیپلماسی منطقه ای، تقویت زیرساخت های ارتباطی را یک ضرورت جدی دانست و گفت: موقعیت جغرافیایی و سیاسی آذربایجان غربی در همجواری با سه کشور و بهره مندی از ظرفیت گمرکات و پایانه های مرزی، بر ضرورت رفع شکاف دیجیتالی و بهره مندی از زیرساخت های ارتباطی تاکید دارد.

او تصریح کرد: علیرغم انجام اقدامات جهادی در راستای توسعه ارتباطات در دولت سیزدهم، زیرساخت های نامناسب ارتباطی به ویژه نبود اینترنت در بیش از 470 روستای بالای 20 خانوار و پوشش نامناسب جاده ای بیانگر شکاف دیجیتالی آذربایجان غربی با سایر استان ها است.

وی توجه جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به توسعه شبکه فیبر نوری بویژه در نوار مرزی، تقویت آنتن دهی جاده ای و همچنین تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام این وزارتخانه در استان را خواستار شد و گفت: تقویت زیرساخت های ارتباطی در آذربایجان غربی به جهت نقش مهمی که در دیپلماسی منطقه ای دارد ضروری است.

معتمدیان با اشاره به تردد زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر برای نخستین بار، توسعه زیرساخت های ارتباطی و ارائه خدمات به زائرین حسینی در این پایانه را مهم دانست.

او در ادامه پیشنهاد تشکیل جلسه بررسی وضعیت شاخص های ارتباطی با حضور وزیر و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و اطلاعات و مجمع نمایندگان استان را مطرح نمود که با موافقت وزیر مواجه شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سفر به آذربایجان غربی دعوت کرد که مقرر شد در آینده نزدیک با سفر زارع پور به استان نسبت به تقویت زیرساخت های ارتباطی استان اقدام جدی صورت گیرد.

کد خبر 37929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha