پیگیر شبانه‌روزی شدن تردد زوار از مرز«خسروی» هستیم

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با پیش‌بینی اینکه در پیک تردد زوار شاهد خروج روزانه ۵۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی باشیم، از پیگیری برای شبانه‌روزی شدن تردد از این مرز خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ایسنا، محمد حیدری با اشاره به روند افزایشی تردد زوار از مرز خسروی برای زیارت عتبات عالیات، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تردد زوار ظرف دو، سه روز آینده به پیک خود برسد و این پیک تا اربعین ادامه داشته باشد.

وی تعداد زواری که اکنون روزانه از مرز خسروی تردد دارند را متغییر دانست و گفت: به نظر می‌رسد در پیک تردد زوار به عبور روزانه ۵۰ هزار نفر برسیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین روند کنونی تردد زوار از مرز خسروی را روان اعلام کرد و یادآور شد: اگرچه در حالیکه روزانه چند هزار نفر از مرز خارج می‌شوند ممکن است معطلی زوار را داشته باشیم، اما این معطلی و توقف بسیار کوتاه است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۹ گیت فعال در پایانه مرزی خسروی برای تردد زوار اربعین در حال ارائه خدمات است.

به گفته حیدری، اکنون تردد زوار از مرز خسروی از ساعت پنج صبح تا ۱۹ عصر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در دیدار اخیر مسئولین ارشد استان با طرف عراقی موضوع شبانه‌روزی شدن تردد زوار از مرز خسروی نیز پیگیری شد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر نیازمند موافقت طرف عراقی هستیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین ابراز امیدواری کرد با شبانه روزی شدن فعالیت مرز خسروی، شاهد سهولت بیشتر در تردد زوار باشیم.

حیدری در ادامه با بیان اینکه از نظر زیرساخت‌ها و امکانات هیچ کمبود و مشکلی برای ارائه خدمات و پذیرایی از زوار اربعین وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از ماه‌ها قبل تدابیر لازم برای این موضوع اندیشیده شده و ظرفیت کافی برای اسکان زوار هم فراهم است.

طبق آمارهای اعلام شده تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مرز خسروی راهی عتبات عالیات شده و بیش از ۱۶۰۰ نفر هم از این مرز وارد کشورمان شده اند.

کد خبر 37925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha