نخستین کارگاه آموزشی فیلم نامه نویسی و کارگردانی در بانه برگزار شد

سرویس کردستان _ نخستین کارگاه آموزشی فیلم نامه نویسی و کارگردانی با همت انجمن سینمای ایران نمایندگی بانه و با حضور استادان برجسته کشور برگزار شد

مسئول دفتر نمایندگی سینمای جوان بانه روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس ظهار داشت: دوره آموزشی فیلم نامه نویسی و کارگردانی در بانه با حضور ۱۸ هنر جو به مدت یک هفته به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

ئه وین عباسی افزود: این دوره به صورت فشرده و به منظور آشنایی هنرجویان با مفاهیم اصولی فیلم نامه نویسی و کارگردانی برگزار شده و کلاس های تئوری این دوره در ۲ شیفت صبح و عصر برگزار شد.

وی گفت: در این دوره فیلم نامه به عنوان «سنور» که اشاره به آسیب های اجتماعی دارد توسط استاد بختیار پنجه ای تنظیم شده و با کارگردانی استاد ابراهیم سعیدی در ۲ شبانه روز ساخته شد.

عباسی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره در افزایش دانش علاقمندان به این حوزه یاد آور شد: یکی از مهمترین مشکلات ما کمبود بودجه و امکانات است امیدواریم با توجه به نیاز سینما به اعتبارات مسئولین به این بخش توجه ویژه ای داشته باشند

وی اضافه کرد: تلاش شده این کارگاه متفاوت برگزار شود و در طول برگزاری دوره هنرجویان با کار عملی و تئوری در زمینه فیلم نامه نویسی و کارگردانی آشنا شدند.

مسئول دفتر نمایندگی سینما جوان بانه با اشاره به فعالیت این دفتر اظهار داشت: در ۲ سال اخیر دفتر سینما جوان بانه به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت چندانی نداشته و در چند ماه اخیر تلاش شده با فعالان این حوزه ارتباط برقرار کنیم و انسجام و همدلی در این بخش ایجاد شده است.

وی افزود: در ۲ ماه اخیر چندین پاتوق فیلم کوتاه برگزار و با استقبال زیاد علاقمندان این حوزه مواجه شده و در این پاتوق ها فیلم های کوتاه نقد و بررسی شده است.

عباسی گفت: در راستای فعالیت های دفتر نمایندگی سینما جوان بانه برای برگزاری کلاس های اموزشی فیلم نامه نویسی، کارگردانی، تدوین و عکاسی فراخوان دادیم که مهمترین آن کارگاه فیلم نامه نویسی و کارگردانی است که به روشی متفاوت برگزار شد.

کد خبر 37816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha