بیانیه شورای وحدت ایلام  در پایان سال اول دولت

سرویس ایلام - شورای وحدت نیروهای انقلاب استان ایلام در آستانه هفتۀ دولت و پایانِ سالِ اول تشکیلِ دولت سیزدهم بیانیه ای منتشر کرد و خواهان توجه بیشتر مدیریت ارشد استان به مقوله خردجمعی و مشورت پذیری در سال دوم دولت در استان شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در این بیانیه آمده است:

در آستانه عبور از یک سالگی دولت سیزدهم در شرایطی قرار گرفته‌ایم که این دولت به عنوان ساختاری که محصول مردم‌سالاری دینی است تمام همت و تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم و نظام اسلامی به کار گرفته است. دولتی که با شعار «دولت مردمی ،ایران قوی» و گفتمان گفتمان «عدالت و جمهوریت» به دنبال پیگیری خواست‌های مردمی و نیازهای امروز کشور است.

دولت جمهوری اسلامی معتقد است امروز در جایگاهی ایستاده که قرن‌ها سابقه تاریخی از ملت ایران را پشت سر خود دارد و در طلیعه قرن جدید و آغاز گام دوم انقلاب به حفاظت از این میراث بزرگ انتخاب شده است.

تحول‌خواهی و عدالت‌ طلبی، ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ در عین تعامل سازنده با جهان، حفظ استقلال کشور، فسادستیزی، دفاع از مظلومان عالم، علم‌طلبی، عدالت‌جویی و برنامه‌محوری از انتظارات و خواسته های به حق مردم از دولت است که جناب آقای دکتر رئیسی بارها به آن اذعان نموده‌اند.

در این راستا تلاش برای شکل‌گیری دولت در دل ساختار کشور و کسبِ اعتماد از متن مردم و جامعه اسلامی و همچنین اقدام برای عبور دولت و سیستم اجرایی کشور از دل نیازهایِ واقعی مردم در حوزه‌های مختلفِ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از مهمترین اقدامات این دولت است.

دولتی که که توانست با مسئله‌شناسی مناسب علی‌رغم بروز مشکلاتِ ریز و درشت اقتصادی، اقداماتی را صورت دهد که بسیاری از مسئولان گذشته ،ورود به آن حوزه‌ها را در تدبیر مصلحت‌جویانۀ خویش، "خطرناک" تلقی می کردند. در این راستا خطرپذیری دولت برای در امان ماندن جامعه مثال زدنی وستودنی است.

نگاه واقع‌بینانۀ دولت به وضع موجود و نگاه سازنده به ظرفیت‌های درونی و برون گرایی در سال نخست فعالیت، اتفاقات زیادی را در حوزه اجرایی کشور رقم زده که به نوعی ریل‌گذاری در پنج حوزه اصلی «بهداشت و درمان»، «اصلاح اقتصادی و معیشت»، «محیط زیست»، «حضور میدانی به ویژه در سفرهای استانی» و «سیاست متوازن خارجی» تعریف و محسوب می‌شود.

تلاش جدی برای ایجاد تحول در واکسیناسیون عمومی، ثبات نسبی بازار، کنترل نرخ رشد تورم، کاهش نرخ بیکاری، کنترل رشد پایه پولی و نقدینگی، کاهش بدهی دولت به بانک مرکزی و رفع کسری بودجه، کاهش بدهی های خارجی، تراز تجاری مثبت کشور، افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، تحول نظام بانکی، اصلاح نظام ناعادلانه مالیاتی با هدف رسیدن به درآمدهای شفاف ،پایدار و هوشمند در کشور، مدیریت هوشمندانه ی یارانه آرد و نان، آزادسازی سواحل و حاشیه رودخانه‌ها به نفع مردم ،توجه به رویکرد بودجه مبتنی بر عملکرد، انجام سفرهای استانی و اصلاح ساختار بودجه، تنها گوشه ای از این ریل‌گذاری جدید است.

دولت سیزدهم در استان ایلام

دولت سیزدهم در استان ایلام نیز با حضور استاندار محترم آقای دکتر بهرام‌نیا و بکارگیری جمعی از نیروهای کارآمد و با برنامه، توسعه‌ی جامع استان را بر مبنای اسناد فرادست به ویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و آمایش سرزمین به منظور ارتقاء شاخص‌های ملی و محوری تولید پایدار، اشتغال زایی و تقویت معیشت مردم به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است و مصمم است باشکل‌گیری یک ساختار اداری و اجرایی قدرتمند و برخوردار از مدیران جهادی و هم سو با دولت، گام‌های مؤثری را در راستای خدمت به مردم و توسعه این مروز و بوم بردارد.

شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان ایلام ضمن تبریک هفته دولت به کلیه دولتمردان از مدیریت ارشد استان انتظار دارد برای پیشبرد اهداف دولت مردمی و توجه بیشتر به مقوله مهم مشورت و خرد جمعی، ارتباط بیشتری را با نهادهای مردمی، احزاب و تشکل‌های سیاسی هم‌سو که در زمان انتخابات نقش گسترده‌ای در شکل‌گیری دولت مردمی داشته‌اند را در "دستور کار سال دوم" فعالیت خود قرار دهد و با گزینش مدیران اهل مشورت و برنامه‌محور، بتواند مجری خوبی برای مشی تحول‌خواهی دولت مردمی در استان باشد.

کد خبر 37484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha