شهرداری سنندج در آماده‌سازی مرکز معتادان متجاهر موفق عمل کرده است

استاندار کردستان گفت: اقدامات شهرداری سنندج در خصوص آماده‌سازی مرکز معتادان متجاهر قابل تقدیر است و امیدواریم با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی این مرکز باشیم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، گفت: اقدامات شهرداری سنندج در خصوص آماده‌سازی مرکز معتادان متجاهر قابل تقدیر است و امیدواریم با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی این مرکز باشیم.

وی با بیان اینکه البته معتقدیم موضوع معتادین متجاهر قبل از پایان شهریور و بازگشایی مدارس باید انجام شود و منتظر راه‌اندازی این مرکز نباشیم، اظهار کرد: معتادان متجاهر باید هرچه زودتر از سطح شهر پاک شوند حتی اگر برای این کار مجبور به زدن چادر و یا انحصار محوطه‌ای با سیم خاردار باشیم.

استاندار کردستان با تاکید براینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح و نگهداری معتادین متجاهر در مرکز ماده 16 استفاده شود، افزود: بهزیستی متولی انجام این کار و شهرداران استان با الگوگیری از شهرداری سنندج پای کار بیایند.

زارعی کوشا ادامه داد: باید با کار و تلاش جهادی استان کردستان را به الگوی کشوری در اجرای طرح پاک‌سازی و جمع‌آوری معتادان متجاهر تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که مقابله و پیشگیری از آن نیازمند نگاه و عزم جدی و جهادی همه مسئولان دارد همه باید به مسئولیت خود در این خصوص عمل کنند چراکه موضوع مقابله با اعتیاد نیازمند نگاه متعهدانه و ورود جهادی است.

استاندار کردستان بیان کرد: مقابله و مبارزه همه جانبه با موضوع خانمان سوز اعتیاد نیاز به کار جهادی دارد، فرمانداران شهرستان‌ها موظف هستند که ماهیانه حداقل یک‌بار جلسات این حوزه را برگزار کنند و راهکار عملی متناسب با وضعیت شهرستان‌ها ارائه دهند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه اقدامات مقابله‌ای جدی در مبارزه با اعتیاد باید از یک نقطه شروع شود، گفت: کردستان زمانی در حوزه اعتیاد جزو پاک‌ترین استان‌های کشور بود.

وی افزود: آسیب‌های این حوزه رفع شود و تا پایان شهریورماه، هیچ‌ معتادی در سطح شهر وجود نداشته باشد و مسئولیت اجرای این‌ طرح در شهرستان‌های استان با روسای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

شهرداری در آماده سازی کمپ ترک اعتیاد بالاتر از استانداردها عمل کرد

فرمانده انتظامی استان کردستان هم در این نشست از اقدامات شهرداری در حوزه تعیین و تعمیر و آماده سازی کمپ معتادین متجاهر تقدیر کرد و اظهار کرد: این مرکز چندین سال بلاتکلیف مانده بود که با همراهی مدیریت عالی استان و تلاش قابل تقدیر شهرداری سنندج احیا و در حال راه‌اندازی است.

سردار علی آزادی ادامه داد: این مکان با تلاش 2 ماهه مجموعه شهرداری تعمیر و آماده سازی شده و با توجه به اینکه مرکز باید برون سپاری شود، مجوزها برای تعیین هیئت مدیره و غیره به فراخوان رفته است.

وی یادآور شد: شهردار سنندج به صورت ویژه در زمینه آماده سازی این مکان که خارج از شهر است اقدام و انتظار ما از دستگاه های مختلف ورود برای تجهیز این مکان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان بیان کرد: برنامه ای که شهردار سنندج برای آماده سازی مرکز ماده ۱۶ پیاده کرده از استانداردها فراتر است.

قبرستان های قدیمی در اختیار شهرداری قرار گیرد

فرماندار شهرستان سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتیاد یک پدیده اجتماعی چند بعدی و انکارناپذیر است، گفت: دسترسی به مواد مخدر متاسفانه خیلی آسان شده است و قاچاقچیان مواد با شگردهای مختلف در این حوزه فعالیت می‌کنند.

حسن عسکری افزود: یکی از مشکلات ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی قبرستان‌های قدیمی و ممانعت اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

وی اظهار کرد: نگاه انتفاعی به قبرستان‌ها باید حذف شود و این قبرستان ها برای ایجاد فضای فرهنگی و فضاهای سبز در اختیار شهرداری سنندج قرار گیرد.

فرماندار شهرستان سنندج ادامه داد: اماکن و ساختمان‌های مخروبه به ویژه در بافت ناکارآمد شهری به محلی برای معتادان‌ متجاهر تبدیل شده است.

عسکری توسعه کمپ‌های خصوصی در کنار کمپ‌ مرکز ماده 16 را ضروری دانست و یادآور شد: شورا و شهرداری در ایجاد کمپ ترک اعتیاد ماده 16 که از نیازهای ضروری بود بسیار موفق عمل کرده که جای تقدیر دارد.

کد خبر 37070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha