حمله ترکیه به کردهای سوریه موجب بازگشت داعش می‌شود

سرویس جهان- برنارد کوشنر هشدار داد در صورت تصرف مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه توسط ترکیه، مطمئنا داعش باز خواهد گشت.

ه گزارش کردپرس، برنارد کوشنر، وزیر خارجه اسبق فرانسه در یادداشتی که در مجله لوموند دیپلماتیک منتشر شده، هشدار داده است که ترکیه خود را برای کنترل تمام مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کاملا آماده کرده است.

کوشنر از کشورهای غربی خواسته است به طور جدی مانع از انجام چهارمین عملیات نظامی ترکیه در سوریه طی شش سال شوند زیرا به گفته او هدف همه این عملیات‌های نظامی محو کردن کردهای سوریه بوده است.

او به کشورهای غربی یادآوری کرده است که کردهای سوریه در مقابله با داعش بیش از ۱۰۰۰۰ نیروی خود را قربانی کرده اند و در مجموع، ۳۶۰۰۰ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها جان خود را در جنگ با داعش از دست داده یا مجروح شده‌اند.

برنارد کوشنر هشدار داده است که در صورت اجرای عملیات نظامی جدید ترکیه همه دستاوردهای جنگ با داعش از بین خواهد رفت و به طور قطع، داعش به این مناطق باز خواهد گشت.

وزیر خارجه اسبق فرانسه که به مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه سفر کرده، هشدار داده است که وقوع جنگ و عملی شدن تهدیدهای ترکیه علیه کردهای سوریه قطعی است و مردم این مناطق خود را برای جنگ خونین آماده کرده‌اند.

کد خبر 37068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha