دهکده سلامت در سنندج ایجاد می شود

شهردار سنندج با بیان اینکه ایجاد رفاه برای شهروندان در حوزه های مختلف از اولویت های مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر است، گفت: در همین راستا در قالب انعقاد تفاهم نامه با نظام پزشکی آماده ایجاد دهکده سلامت در سنندج هستیم.

به گزارش کرد پرس، سیدانور رشیدی در دیدار با هیئت رئیسه نظام پزشکی کردستان با اشاره به اینکه جامعه پزشکی در طول تاریخ خدمات شایانی به جامعه بشریت نموده و نام نیک آنها برای همیشه می درخشد، گفت: جایگاه پزشکان به عنوان قشری که نقش مهمی در سلامت جامعه بشری دارند بسیار رفیع است.

وی در ادامه به گستره فعالیت های شهرداری در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: پزشکان همواره نقطه امیدی برای جامعه بشری محسوب می شوند و ما به عنوان نمایندگان و خادمان این مردم قدردان تمام تلاش ها و خدمات صادقانه و ایثارگرانه این قشر زحمت کش هستیم.

شهردار سنندج به تلاش های گسترده و خستگی ناپذیر و آمیخته با ایثار و از خودگذشتگی کادر پزشکی به ویژه در شرایط کرونایی اشاره کرد و اظهار کرد: مردم قدردان تمام خدمات کادر پزشکی هستند و تاثیرگذاری مهم آنان در قطع زنجیره کرونا را به خوبی درک کرده اند.

رشیدی با بیان اینکه رسالت خود را در شهرداری خدمات رسانی صرف نمی دانیم و معتقدیم اقدامات باید در گستره وسیع تر و به صورت اجتماع محور باشد، ادامه داد: هدف ما خدمات رسانی بر اساس نیاز امروز جامعه است و با همین نگاه توسعه شهر را همه جانبه می بینیم.

وی به برخی از طرح های مطالعاتی شهرداری سنندج در حوزه عمران شهری به ویژه در راستای کاهش ترافیک اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه رفع مسائل زیست محیطی، ساماندهی معتادین متجاهر، ساماندهی پسماند، ساماندهی سگ های بلاصاحب و ... برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

شهردار سنندج با بیان اینکه بازیافت زباله یکی از بهترین قدم‌هایی است که می‌توانیم برای حفظ محیط زیست و حفظ منابع طبیعی برداریم، بیان کرد: با بازیافت زباله، نیاز به استفاده از مواد خام کمتر می‌شود و منابع طبیعی برای نسل آینده حفظ می‌شود.

رشیدی در ادامه سخنان خود گفت: با تفکیک زباله در مبدا می‌توانیم، فرایند بازیافت زباله را سرعت ببخشیم و زباله‌های قابل بازیافت را به مسیر درستی هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا از نمونه های موفق بازیافت زباله از مبدا کلان شهرها بازدید کرده ایم، افزود: با شرکت های موفق در این حوزه وارد مذاکره و به زودی نتایج مثبت آن را در بحث تفکیک زباله و همچنین اشتغالزایی در شهر مشاهده خواهیم کرد.

شهردار سنندج با اشاره به دیگر برنامه شهرداری سنندج در زمینه ساماندهی معتادین متجاهر، اظهار کرد: در کنار جمع آوری، اسکان و درمان معتادین متجاهر موضوع آموزش و مهارت آموزی آنان مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با پای کار آمدن دستگاه ها و نهادهای متولی در این حوزه شاهد تحقق اهداف مد نظر باشیم.

رشیدی به ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در سطح شهر و رضایتمندی قابل توجه شهروندان در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: در فازهای بعدی این برنامه درصدد هستیم که بازارچه های درون محله برای رفاه بیشتر شهروندان ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: در حوزه نوسازی ناوگان حمل نقل عمومی نیز برنامه های مختلفی در دستور کار شهرداری قرار گرفته و به رانندگان تاکسی تسهیلات ارزان قیمت 100 میلیونی برای نوسازی خودروها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 37024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha