کشته شدن 16 نیروی نظامی سوری در حملات ترکیه به کوبانی

سرویس سوریه - در حمله هوایی ارتش ترکیه به کوبانی 16 نیروی نظامی سوریه کشته و 3 تن مجروح شدند.

به گزارش کردپرس، در حملات هوایی امروز ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریه، 16 نیروی نظامی ارتش سوریه در کوبانی کشته و 3 تن دیگر نیز مجروح شدند. همچنین در حمله های هوایی متعدد ترکیه به مناطق مختلف شمال و شرق سوریه شماری از شهروندان غیر نظامی از جمله تعدادی کودک مجروح شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری هاوار، حملات ترکیه و نیروهای تحت امر آن به روستاهای دیربسیه، تل تمر، زرگان، آمود قامیشلو، و منطقه شروه در کانتون عفرین ادامه دارد. در حملات هوایی ترکیه به روستای چاریکلی در کوبانی، نیروی نظامی سوری جان خود را از دست داده و سه تن دیگر نیز مجروح شدند. بمباران کوبانی توسط جنگنده های دولت ترکیه ادامه دارد.

در حمله هوایی ترکیه به زرگان در کانتون حسکه نیز شماری از شهروندان غیر نظامی از جمله یک کودک 11 ساله مجروح شدند.

مناطقی از کانتون گری سپی، نیز هدف بمباران سنگین ارتش ترکیه قرار گرفتند. روستاهای بوتان، سیفتک، سلیم، آشمه و بیادیه که نزدیک به مرز ترکیه هستند بمباران شدند. همچنین شهر شیخلر علیا در شرق فرات بمباران شد که در نتیجه این بمباران شماری از شهروندان غیر نظامی از جمله دو کودک 2 و 12 ساله مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، حمله های سنگین دولت ترکیه به مناطق مختلف شمال و شرق سوریه همچنان ادامه دارد.

سازمان حقوق بشر منطقه فرات و مدیریت خودگردان منطقه فرات در بیانیه های جداگانه ای هدف از این حملات را آواره کردن مردم منطقه و تخلیه آن عنوان کرده و نیروهای ضامن صلح را مسئول این حملات دانستند.

کد خبر 37013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha