همه نیروهای کردستانی از ابتکار رهبر ائتلاف الفتح  برای انجام  گفتگوی ملی بین  احزاب سیاسی استقبال کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – کادر ارشد اتحادیه میهنی کردستان، از استقبال  همه نیروهای کردستانی از ابتکار رهبر ائتلاف الفتح  برای انجام  گفتگوی ملی بین  همه احزاب سیاسی با هدف عبور از بحران سیاسی کنونی در عراق در پرتو اعتراضات جاری از سوی هواداران جریان صدر و چارچوب هماهنگی خبرداد.

به گزارش کردپرس ، غیاث سورچی امروز (سه شنبه) در گفتگو با رادیو « المربد» عراق ، با اشاره به اینکه اتحادیه میهنی کردستان نیز به نوبه خود از ابتکار هادی العامری ،رئیس ائتلاف الفتح استقبال کرده است ، زیرا با چارچوب هماهنگی همپیمان است ، افزود: همه نیروهای کردستانی که العامری در جریان سفر خود به اقلیم کردستان با آنها دیدار کرده بود ، از ابتکار عمل او استقبال کردند.

سورچی بابیان اینکه هریک از احزاب کردستانی از دیدگاه ویژه ای برخوردار ند، افزود: حزب دمکرات کردستان ازبرگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می کند، در حالی که حزب اتحادیه میهنی کردستان مخالف آن است ، زیرا با منافع کلی این حزب سازگار نیست .

وی باتاکید براینکه برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در حال حاضر هزینه های هنگفتی را برای دولت عراق به همراه خواهد داشت، افزود: اتحادیه میهنی کردستان نیز از اصلاح قانون اساسی عراق امتناع می ورزد و هیچ گونه تغییری را در مواد آن بویژه مسائل مربوط به حقوق اقوام و اقلیت ها از جمله کردها و استحقاق آن ها را نمی پذیرد.

کد خبر 37011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha