خریداری 529 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون بیش از ۵۲۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شده است.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم (۶ تیر ماه) تا ۲۳ مرداد سال جاری ۵۲۹ هزار و ۴۴۸ تن و ۷۷۲ کیلوگرم از این محصول در استان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان تاکنون ۵۲۶ هزار و 7 تن در سامانه سیفا به ثبت رسیده است، افزود: ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه تاکنون چک لیست ۵۱۵ هزار تن به بانک کشاورزی استان ارسال شده است، اظهار کرد: تاکنون ۳۸ درصد بهای خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان استان واریز شده است و امیدواریم این میزان طی روزهای آینده افزایش یابد.

اسکندری آهنگ خرید روزانه گندم در استان را بیش از 4 هزار تن دانست و ادامه داد: بیشترین میزان خرید گندم در شهرستان های بیجار با ۱۲۱ هزار و ۱۷۳ تن، دهگلان با ۹۲ هزار و ۷۹۶ تن، سقز با ۹۳ هزار و ۶۱۳ تن و قروه هم ۷۶ هزار و ۵۳ تن است.

وی یادآور شد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان دیواندره هم ۶۹ هزار و ۹۷۵ تن، کامیاران ۵۷ هزار و ۷۵۲ تن، سنندج ۱۲ هزار و ۵۶۲ تن، بانه ۲ هزار و ۲۹۷ تن، مریوان یک هزار و ۷۵۸ تن و سروآباد هم یک هزار و ۴۶۸ تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: ۸۳ مرکز خرید گندم در استان تایید شده و آماده خرید محصول از کشاورزان استان بوده و از این تعداد ۶۱ مرکز آن مربوط به تعاونی های روستایی است.

اسکندری گفت: به ازای هر کیلوگرم گندم که توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی این محصول تحویل داده شود ۱۱۵ هزار ریال توسط بانک عامل (کشاورزی) پرداخت می شود.

کد خبر 36994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha