استقبال گسترده فیلمسازان از جشنواره فیلم صاحب/100 فیلم در دبیرخانه جشنواره ثبت شد

دبیر جشنواره فیلم صاحب گفت: با استقبال گسترده فیلمسازان کردستانی 100 فیلم کوتاه داستانی، مستند و پویانمایی در دبیرخانه نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب به ثبت رسید.

به گزارش کرد پرس، زانیار لطفی با ارائه گزارشی از روند اجرایی برگزاری جشنواره، گفت: خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی که از طرف فیلمسازان استان از این جشنواره صورت گرفت در مهلت اعلام شده ارسال اثر 100 اثر در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسید که بسیار قابل توجه بوده است.

وی اظهار کرد: 72 اثر داستانی، 19 اثر مستند و 9 اثر پویانمایی از بیش از 90 هنرمند کردستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این حضور فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی ها و پتانسیل های فرهنگی و هنری شهر صاحب است.

دبیر جشنواره فیلم صاحب افزود: برگزاری شایسته این جشنواره با توجه به حضور اکثر هنرمندان فیلمساز کردستانی می تواند زمینه برگزاری منطقه ای و کشوری و حتی بین المللی این جشنواره را در دوره های بعدی فراهم سازد.

لطفی ادامه داد: توجه به هنر یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه محسوب می گردد و در میان این هنرها سینما به عنوان هنر هفتم با بهره مندی از سابر هنرها تسهیل کننده روند حرکتی در مسیر توسعه و شناساندن توانمندی ها قلمداد شده است.

وی با تأکید برلزوم بسیج تمامی توان شهر صاحب و بهره مندی ازامکانات و حمایت های مسئولین شهرستان سقز از این جشنواره، یادآور شد: این رویداد و تداوم آن در سال های آتی ، صاحب را به مرکزی برای ارائه تولیدات کوتاه سینمایی در استان و شکور تبدیل خواهد کرد.

دبیر جشنواره فیلم صاحب در خصوص زمان برگزاری جشنواره نیز، بیان کرد: جشنواره از 19 شهریور ماه 1401 آغاز و برگزیدگان در بخش های مختلف همزمان با روز ملی سینما 21 شهریور در مراسمی معرفی و تجلیل خواهند شد.

لطفی از برگزاری برنامه های مختلف جنبی در ایام جشنواره خبر داد و گفت: نشست فیلمسازان استان با مسئولین ارشد سینمایی حوزه هنری کشور، برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی سینما، بازدید از جاذبه های توریستی و گردشگری صاحب و جلسات نقد وبررسی با حضور صاحبان آثار از برنامه های جنبی است که درنظر گرفته شده است.

کد خبر 36989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha