درخواست سنا از بایدن برای حفظ حضور شرکت های آمریکایی در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- دو تن از سناتورهای ارشد آمریکایی از وزارت خارجه آمریکا خواسته اند دولت جو بایدن تعامل و همگرایی بیشتری با دولت اقلیم کردستان بویژه در حوزه انرژی و ادامه فعالیت شرکت های آمریکایی در این منطقه داشته باشد.

به گزارش کردپرس، بر اساس متنی که در وب سایت کمیته روابط خارجی سنای آمریکا منتشر شده است، دو تن از سناتورهای ارشد این کشور طی نامه ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواستار حمایت بیشتر این کشور از اقلیم کردستان عراق در مقابل احکام دادگاه های عراق برای اخراج شرکت های نفتی آمریکایی از این منطقه شده اند.

در این نامه که از طرف جیم ریش و باب منندز، دو تن از اعضای برجسته سنای آمریکا نوشته شده، از دولت جو بایدن اکیدا خواسته شده است با حفظ دسترسی شرکت های آمریکایی به منابع انرژی در اقلیم کردستان، بیشتر به فکر منافع مشترک آمریکا و کردهای عراق باشد.

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، ضمن ابراز نگرانی از پیامدهای حملات راکتی به منابع انرژی اقلیم کردستان، از جمله میدان های نفتی و گازی، نسبت به پیامدهای مناقشات اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر منابع انرژی هشدار داده است.

این دو سناتور ارشد آمریکا صراحتا از دولت بایدن خواسته است با اعزام یک هیئت عالیرتبه به عراق و تداخل در این موضوع، موجبات ثبات اقتصادی اقلیم کردستان عراق را فراهم کند.

آنها در این نامه با اشاره به این که حکم دادگاه های عراقی به خروج شرکت های آمریکایی از اقلیم کردستان منجر شده، ابراز امیدواری کرده اند که ورود آمریکا به موضوع موجب ادامه حضور شرکت های آمریکایی در این مطنقه، طبق قوانین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق شود.

در این نامه تاکید شده که کمک های آمریکا به اقلیم کردستان بویژه وام 300 میلیون دلاری به شرکت های فعال در اقلیم کردستان عراق، کمک زیادی به توسعه بخش انرژی این منطقه کرده است.

کد خبر 36981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha