برگزاری کلاس های خدمات پزشکی قلابی در یک منزل مسکونی در مهاباد!

سرویس آذربایجان غربی- مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان مهاباد از تعطیلی واحد غیر مجاز آموزشی خدمات پزشکی در این شهر خبر داد و گفت: این واحد غیر مجاز مستقر در یک منزل مسکونی، در شبکه های اجتماعی به تبلیغات گسترده اقدام کرده بود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، لقمان عبدالهی در این خصوص بیان کرد: یک واحد آموزش غیر مجاز خدمات پزشکی در مهاباد که در صفحه های شبکه های اجتماعی اقدام به تبلیغات گسترده کرده بود و به افرادی در محل آموزش داده بود به اتهام دخالت در امور پزشکی با تلاش کارشناسان واحد نظارت بر درمان و اخذ مجوز از مراجع قضایی تعطیل شد.

او افزود: افراد شاغل در این واحد مسکونی بدون داشتن صلاحیت فردی و مجوز فعالیت و داشتن مدرک دانشگاهی اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی تزریق ژل و بوتاکس، فیلر و آنزیم بینی، هیالاز و ... برای افراد فاقد صلاحیت می کردند و در فضای مجازی با درج ارائه مدرک دانشگاهی و بین المللی و اخذ هزینه های بالا سعی در عوام فریبی افراد را داشتند.

مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان مهاباد ادامه داد: در محل منزل مسکونی از برگزار کنندگان کلاس های غیر مجاز آموزش پزشکی تعهد محضری مبنی بر عدم انجام و تبلیغ در فضای مجازی گرفته شد و به مراجع قضایی جهت انجام اقدامات قانونی معرفی شدند.

عبدالهی تاکید کرد: صدور مجوز کلاسهای آموزشی برای افراد دارای صلاحیت و با اخذ مجوز از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و اطلاع به واحد نظارت بر درمان مستقر در شبکه بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی انجام می شود و همشهریان با دیدن چنین آگهی هایی می توانند مراتب را به واحد نظارت بر درمان شبکه با شماره تلفن 42225656 در ساعات اداری گزارش نمایند تا کارشناسان در اسرع وقت با خاطیان برخورد قانونی لازم را انجام دهند.

او اضافه کرد: شهروندان در هنگام مراجعه به مراکز زیبایی حتما باید از وجود مدرک پزشکی و پروانه مطب اطمینان حاصل نموده و از رفتن به مراکز غیر مجاز خودداری نمایند.

مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه مهاباد در پایان گفت: با هدف جلوگیری از فعالیت های غیر قانونی و برخورد با افراد سودجو که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند کارشناسان نظارت بر درمان با نظارت های پی در پی به صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهرستان به منظور حفظ سلامت شهروندان قدم برمی دارند.

کد خبر 36977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha