مرگ دردناک یک کارگر در معدن آق دره تکاب

سرویس آذربایجان غربی- بر اساس اعلام شاهدان محلی ۱۸ مرداد یکی از کارگران معدن طلای آق دره تکاب در حین کار و براثر برخورد با لودر دچار سانحه شده و پس از قطع عضو، چند روز بعد به دلیل وخامت اوضاع فوت می کند.

شاهدان محلی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس با انتقاد از نبود ایمنی در محل کار معادن می گویند: این کارگر بعد از حادثه رخ داده چند روز بعد در حالیکه قطع عضو شده بود، به دلیل وخامت حال، در ساعت ١٤:٣٠ بعد از ظهر در بیمارستان تبریز فوت می کند. متاسفانه مرگ این کارگر معدن در سکوت خبری رخ داده است و نبود ایمنی و شرایط سخت کاری در معادن روزانه جان کارگران را تهدید می کند.

به اعتقاد آنان، متاسفانه اگر برای یکی از کارگران مشکلی در محل کار پیش بیاید هیچ کدام از وکلای شهرستان تکاب به دلیل جوی که مدیریت معادن در منطقه ایجاد کرده‌اند حاضر به قبول وکالت کارگران نیستند و در این وضعیت شرایط کار و زندگی برای کارگران بیش از بیش سخت شده است.

شاهدان محلی همچنین از خشک شدن باغات کشاورزی شهرستان خبر می دهند و می گویند: در کنار این وضعیت و خشک شدن دریاچه ارومیه جالب است بدانید برخی معادن بیش از آنچه در مجوزشان به آنها اجازه داده شده است آب برداشت می کنند.

گفتنی است؛ پاییز سال گذشته ١٠٠ نفر از کارگران معدن آق دره تکاب به عنوان دومین معدن طلای کشور به بهانه تعدیل نیرو اخراج شدند، همان معدنی که سال ٩٥، تعدادی از کارگرانش در اعتراض به وضع معیشتی و حقوقی خود اعتراض کردند، اما شلاق و حبس و جریمه نقدی نصیبشان شد.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

غرق در فقر؛ در جوار کوه طلا

کد خبر 36924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha