پرداخت ١٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کردستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: امسال در راستای اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد, ١٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش کرد پرس, رضا طوسی در نشست خبری با رسانه های کردستان, گفت: سهمیه امسال کمیته امداد کردستان برای ایجاد اشتغال مددجویان ١٥ هزار فرصت شغلی است که برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی جدید ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در این راستا بیش از ۱۰ هزار ظرفیت شغلی شناسایی شده و مراحل بررسی، مشاوره و معرفی به بانک ها نیز انجام گرفته است, افزود: تسهیلات در چند مرحله پرداخت شده و پس از پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال، نظارت هوشمند بین ٣ تا ٥ ساله بر روند اجرای طرح های اشتغالزایی انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار کمیته امداد امام (ره) استان بود که به صورت ۱۰۰ درصدی تحقق پیدا کرد.

طوسی با بیان اینکه از ۷۲ هزار خانوار زیرپوشش این نهاد در استان، ۳۳ هزار خانوار زن سرپرست هستند، ادامه داد: این تعداد ۴۵۶ درصد کل مددجویان زیرپوشش این نهاد را شامل می شود که در ۱۱ سرفصل به آنان خدمات ارائه می شود.

وی یادآور شد: همچنین از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش این نهاد ۵۶ هزار نفر یعنی ۳۳ درصد سالمند هستند و باید تا آخر عمرشان از این نهاد خدمات بگیرند و بحث توانمندسازی برای آنان کارآیی ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اینکه ۲۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو و ٨ هزار و ۸۸۵ ایتام و محسنین در استان تحت پوشش هستند، بیان کرد: در سال های گذشته ۱۷ هزار حامی برای این تعداد جذب شده که ۳۵ درصد آنان بومی بوده و مابقی نیز خارج از استان و حتی خارج از کشور هستند.

کد خبر 36921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha