ایلام تنها استان کشور که کاهش جرم دارد / اعلام ۱۰ درصد کاهش جرم در استان

سرویس ایلام - فرماندهی انتظامی استان ایلام در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار از کاهش ۱۰ درصدی جرم در استان خبر داد و گفت: استان ایلام تنها استانی در کشور است که کاهش جرم دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سردار دلاور القاصی مهر عنوان کرد: امنیت زیربنای رشد مولفه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... است و در تحقق این مولفه مهم رسانه‌ها نقش مهمی دارند و علاوه بر آن رسانه ها مسئول حفظ حریم اطلاعات مردم هستند و باید امانت‌دار مردم و مسئولین باشند.

او گفت: رسانه ها از لایه های مختلف اجتماع با خبر هستند که این آگاهی علاوه بر شناسایی چالش ها کمک شایانی به نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت خواهد کرد و در بالا بردن احساس امنیت نقش بسزایی دارد.

فرمانده انتظامی استان ایلام تاکید کرد: وجود احساس امنیت باعث ایجاد امنیت و باعث رشد مولفه های سیاسی، اجتماعی و... خواهد بود و انتقال این احساس امنیت از وظایف اصحاب رسانه است که خبرنگاران استان ایلام در این مهم بسیار پرتلاش و موثر هستند و آگاه سازی های عمومی آنها در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۰ هزار تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ صورت گرفته است که ۳۷ هزار تماس عملیاتی بوده است، ابراز کرد: ۷۰ هزار تماس نیز از نوع مشاوره بوده است که همکاران ما راهنمایی ها و ارشادات لازم را انجام داده اند و ۳ هزار تماس نیز غیر قابل رسیدگی بوده است.

سردار القاصی مهر بیان کرد: بیشترین حوزه سرقت در استان حوزه اماکن خصوصی است که جزو جرائم خرد است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مواد مخدر ۳۱۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و ۲۱۰ نفر معتاد متهاجر و ۱۵۴ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده و همچنین در حوزه سلاح های غیرمجاز ۵۰۸ قبضه اسلحه غیرمجاز کشف شده است.

کد خبر 36886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha