نگاه ما به مسیر اربعین کوتاه مدت نباشد

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جلسه ستاد اربعین با حضور وزیر کشور و اعضای ستاد اربعین کشور، استاندار ایلام، فلاحی نماینده ایلام و جمعی از مسئولان در مرز مهران گفت: نگاه ما به مسیر اربعین کوتاه مدت نباشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار گفت: خدمت رسانی به زائران نعمتی است که باید از لحظه به لحظه آن استفاده برد چرا که طبق کلام معصوم زائران امام حسین دارای مقام شفاعت در آخرت هستند

وی تصریح کرد: گرمای امسال مسأله ای جدی است که در مراسم خاکسپاری دکتر عادل آذر در دهلران خود را نشان داد و در این مراسم ۲۷۳ نفر گرمازده شدند که ۲۵۵ نفر سرپایی و ۱۵ نفر هم بستری شدند که برای یک جمعیت ۱۰ هزار نفری آمار بالایی است.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: اگر چنانچه متناسب با این گرمای هوا مدیریت نکنیم، گرما یک تهدید جدی است که بر فرض کندی اینترنت در طرف عراقی و وقفه‌ای چندساعته در ورود و خروج زوار به معضل بر خواهیم خورد.

کریمی تبار گفت: پیشنهاد اصلی برای حل این معضل این است که جمعیت داخل مهران کنترل شده باشد و برای انجام این مهم باید اردوگاه‌های شهرستانی افزایش و زیرساخت های شهری تقویت شود.

وی تاکید کرد: نکته دیگر زیارت بامعرفت است و امسال توقع داریم کمک کنیم زائر ایرانی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنگره اربعین و در برخورد با دهها ملیت مختلف با معرفت به زیارت برود و برگردد.

او گفت: نگاه ما به مسیر اربعین نباید نگاهی کوتاه مدت باشد چرا که اینجا شاهراه حکومت جهانی حضرت حجت الله خواهد بود و ارتباطات جهانی این منطقه بسیار بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: توقع داریم حداقل برای اولین بار امسال کاری کنیم در همه ما که صدای اذان پخش شود و خدمات‌رسانی آنها در هنگام نماز تعطیل و برگزاری نماز جماعت در دستور کار قرار بگیرد که اگر چنین اتفاقی بیفتد برترین کار در حوزه معرفت افزایی زائر خواهد بود.

کد خبر 36725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha