کشاورزان کردستانی ۴۸۷ هزار تن گندم تحویل دولت دادند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای خرید تضمینی گندم در استان تا چهاردهم مرداد سال جاری ۴۷۸ هزار و ۹۰ تن گندم خریداری شده است.

به گزارش کرد پرس, پیمان اسکندری گفت: از ابتدای خرید تضمینی گندم در استان (۶ تیر ماه) تا چهاردهم مرداد سال جاری ۴۷۸ هزار و ۹۰ تن از این محصول خریداری شده و تاکنون ۴۷۱ هزار و ۶۳۳ تن آن در سامانه سیفا به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چک لیست ۴۴۳ هزار و ۲۲ تن هم به بانک عامل (کشاورزی) ارسال شده، افزود: آهنگ خرید روزانه گندم هم در استان به ۱۱ هزار و ۳۶۵ تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که ۲۵۷ هزار و ۵۰ تن بوده حدود ۸۳ درصد افزایش داشته است.

اسکندری ادامه داد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان به ترتیب مربوط به شهرستان های بیجار با ۱۱۲ هزار و ۳۵۲ تن، دهگلان با ۸۹ هزار و ۱۵۳ تن، سقز با ۸۴ هزار و ۵۵۷ تن، قروه با ۷۳ هزار و ۳۳۴ تن و کامیاران با ۵۳ هزار و ۶۸۶ تن بوده است.

وی یادآور شد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های دیواندره ۵۰ هزار و ۷۹۴ تن، سنندج ۱۰ هزار و سه تن، بانه یک هزار و ۶۹۰ تن، مریوان یک هزار و ۱۸۸ تن و سروآباد هم یک هزار و ۳۳۱ تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: ۸۳ مرکز خرید گندم در استان تایید شده و آماده خرید محصول از کشاورزان استان بوده و از این تعداد ۶۱ مرکز آن مربوط به تعاونی های روستایی است.

اسکندری گفت: به ازای هر کیلوگرم گندم که توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی این محصول تحویل داده شود ۱۱۵ هزار ریال توسط بانک عامل(کشاورزی) پرداخت می شود.

کد خبر 36685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha