آژیر آمبولانس هشدار کرونا و بستری کودکان مبتلا در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- به صدا درآمدن آژیر آمبولانس آگاه سازی شیوع کرونا در شهرستان چالدران، پلمب دو مرکز غیر مجاز دخالت در امورات دندانپزشکی و بستری کودکان مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی در بسته خبری بهداشتی و درمانی کردپرس.

به گزارش کردپرس، در راستای آگاه سازی و هشدار نسبت به شیوع بیماری کرونا، آمبولانس های بیمارستان شهید بهشتی در سطح خیابان‌های چالدران، به حرکت در آمدند.

دکتر مجتبی علیزاده اسکویی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این خصوص گفت: با توجه به افزایش میزان ابتلا و همچنین بروز موارد بستری و مرگ و میر طی هفته های جاری و بنا به تصمیمات کمیته اطلاع رسانی ، این آمبولانس ها با حرکت در سطح میادین ، معابر و مکان های پرتردد شهر ، آژیر‌های خود را به نشانه هشدار خطر افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان ، به صدا در آوردند و پیام ها و هشدارهای لازم را پخش کردند.

پلمب دو مرکز غیر مجاز دخالت در امورات دندانپزشکی

در ادامه روند بازدید های کارشناسان نظارت بر درمان در جهت برخورد با مراکز غیر مجاز، دو واحد غیر مجاز که در امورات دندانپزشکی در سردشت دخالت کرده بودند پلمب شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: این مراکز به دلیل دخالت در انجام امورات دندانپزشکی و تهدید سلامت پلمپ و افراد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

او تاکید کرد: همشهریان می توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ گزارش نمایند.

۱۲ درصد بستری های استان در ماه گذشته کودکان بودند

دکتر سیدجلیل موسوی، دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت به ایسنا گفت: کل بیماران بستری از اول تیر ماه سال جاری تا ۸ مرداد، ۱۴۳۳ نفر است که از این تعداد ۱۷۲ نفر کودک بوده اند به عبارتی در موج هفتم فعلا ۱۲ درصد بستری ها را کودکان تشکیل می دهند

او افزود: موارد بستری با تشخیص کرونایی از ابتدا تا کنون، ۹۹ هزار۵۵۶ نفر که ۵۳هزار و ۳۹۶ نفر با PCR مثبت، ۴۶ هزار ۱۵۸
نفر با PCR منفی، به عبارتی حدود ۳درصد جمعیت استان در این مدت کرونایی بستری شده اند.

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه میانگین واکسیناسیون روزانه در ۸ روز اول مرداد، ۱۴۹۲ دوزبوده که اصلا رضایت بخش نیست، تصریح کرد: از آغاز واکسیناسیون تا کنون ۲میلیون و ۶۶۶ هزار ۲۷۴ نفرنوبت اول، ۲ میلیون ۳۸۶ هزار و۱۷۶ نفر نوبت دوم، یک میلیون و۸۱ هزار و ۸۰۸ نفر نوبت سوم و فقط ۲۳هزار و ۸۹۶ نفر نوبت چهارم یا یادآور را دریافت کرده اند که از نظر واکسیناسیون نوبت سوم و چهارم وضعیت اصلا رضایت بخش نیست در حالی که نوبت سوم و دوز یادآور در ایمنی زایی واکسن نقش اساسی را دارند.

کد خبر 36373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha