١٢٨ کیلومتر از رودخانه های آذربایجان غربی لایروبی شدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در سال آبی جاری، ١٢٨ کیلومتر از رودخانه های استان آذربایجان غربی لایروبی شده اند که ٤٥ کیلومتر آن در ١٠ ماهه اخیر بوده است.

به گزارش کردپرس، مجید دستگاهی درخصوص لایروبی رودخانه های استان در یک گفت و گوی خبری گفت: در همین راستا ٦٨ هکتار از بستر و حریم رودخانه های استان نیز آزاد سازی شده تا مجاری آبی استان در هدایت روان آب ها به پیکره دریاچه ارومیه عملکرد بهتری داشته باشند.

او ادامه داد: لایروبی بالادست رودخانه زرینه رود میاندوآب نیز انجام شده و مطالعات لایروبی ١٨٠ کیلومتر از این رودخانه به اتمام رسیده و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

دستگاهی در ادامه با اشاره به دستور وزیر نیرو گفت: بر اساس دستور وزیر، صنعت آب و برق باید تا حل کامل مشکلات ناشی از سیل و آبگرفتگی‌ اتفاق افتاده، در کنار مردم به خدمت‌رسانی ادامه دهند و ضمن تداوم قرارگیری در حالت آماده‌باش کامل تا پایدار شدن شرایط، تمامی اقدامات و تدابیر لازم به منظور پیشگیری از بروز خسارات به فوریت پیگیری و اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی تاکید کرد: همچنین طبق دستر وزیر کلیه‌ سازه‌های آبی کشور به منظور استفاده کامل از منابع آبی فراهم شده ناشی از بارش‌های اخیر باید به نحو مطلوب مدیریت شده و زمینه ذخیره حداکثری آب فراهم شود.

گفتنی است؛ با پیش‌بینی شرایط بارشی کشور از هفته گذشته، تمامی نیروهای عملیاتی صنعت آب و برق در حالت آماده‌باش قرار گرفته و به خدمت‌رسانی در استان‌های درگیر مسئله سیل پرداختند.

کد خبر 36365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha