تشدید محدودیت فعالیت رسانه ها در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش روزنامه مورنینگ استار انگلیس و دیده بان حقوق بشر سوریه، تعداد قابل توجهی از فعالان رسانه ای در مناطق تحت کنترل کردها و نیروهای دموکراتیک سوریه بازداشت شده اند.

به گزارش کردپرس، روزنامه مورنینگ استار انگلیس از افزایش نگرانی ها نسبت به محدود شدن فعالیت روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز در گزارش هایی از بازداشت برخی فعالان رسانه ای بویژه خبرنگاران شبکه های محلی کردزبان خبر داده است.

حسام محمود، خبرنگار مقیم رقه به روزنامه مورنینگ استار انگلیس گفته است حتی خبرنگاران دو خبرگزاری هاوار نیوز و نورث پرس وابسته به کردها در میان بازداشت شدگان اخیر توسط نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارند.

این روزنامه از بازداشت برخی فعالان رسانه های نهادهای وابسته به اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه نیز خبر داده است.

برخی از فعالان رسانه ای بازداشت شده به دنبال اعتراض فعالان مدنی آزاد شده اند.

از جمله فعالان حوزه رسانه بازداشت شده محمد الصغیر است که از سال 2019 در بازداشت نیروهای دموکراتیک سوریه قرار داد. روزنامه مورننیگ استار از وضعیت نامناسب جسمی این خبرنگار نشریه اخباریه خبر داده و نوشت: اتحادیه های صنفی روزنامه نگاری در سراسر جهان خواستار آزادی او و دیگر خبرنگاران شبکه های محلی شده اند.

درباره علت بازداشت این افراد گفته شده که آنها به انتشار گزارش هایی درباره سرقت گندم و نفت مناطق تحت کنترل کردها به اقلیم کردستان عراق پرداخته اند.

کد خبر 36350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha