آغاز پویش نذر خون در ایلام تا آخر ماه صفر

سرویس ایلام - سرپرست اداره کل انتقال خون استان ایلام از رشد 55 درصدی بانوان و بیش از 101 درصدی بار اولی‌ها برای اهدای خون در 4 ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر لیلی عاصم آبادی با بیان اینکه میزان مراجعه شهروندان برای اهدای خون در 4 ماهه نخست امسال 6 هزار و 780 نفر بوده است، اظهار کرد: این میزان مراجعه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 21 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه خونگیری نیز در این مدت 5 هزار و 655 واحد خونگیری صورت گرفته است، افزود: این میزان خونگیری رشدی معادل 19 درصد داشته است.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان ایلام در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت ذخایر خونی استان در وضعیت مطلوبی است، گفت: حضور سبز و صمیمی مردم نوع دوست و اهدا کنندگان عزیز استان ایلام همواره مایه دلگرمی بیماران و نیازمندان به خون و فراورده های خونی بوده است که همین امر باعث شده تا ذخایر خونی مان در وضعیت مطلوبی باشد.

عاصم آبادی به 9 مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون و روز ملی اهدای خون اشاره و عنوان کرد: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا باید این اطمینان را به مردم نوع دوست و اهدا کنندگان عزیز داد که تمام پروتکل های بهداشتی در پایگاه انتقال خون ایلام رعایت شده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه پویش ملی «ایثار حسینی، اهدای خون آگاهانه» از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر برای اهدای خون مردم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مردم شریف و نوع دوست استان ایلام هر ساله با اهدای خون خود در ماه محرم و صفر در قالب نذر خون به یاری بیماران شتافته اند.

کد خبر 36341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha