بازگشت رنگ قرمز کرونایی به نقشه آذربایجان غربی/رنگ آبی پر کشید

سرویس آذربایجان غربی- طبق آخرین وضعیت رنگی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت،وضعیت چایپاره و نقده از لحاظ کرونا قرمز شده است و دیگر هیچ کدام از شهرستان های آبی نیستند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، بر اساس این گزارش شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت، چالدران و سلماس، مهاباد، بوکان، میاندوآب، اشنویه، تکاب، پیرانشهر و سردشت وضعیت زرد کرونا دارند.

این در حالی است که تا دو روزگذشته شاهین دژ، بوکان ، مهاباد، نقده و پیرانشهر آبی بودند اما نقده در کمتر از دو روز از وضعیت آبی به قرمز تغییر رنگ داد.

در حال حاضر سه شهرستان ارومیه، خوی و شاهین‌دژ نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته‌اند. که از این تعداد شاهین دژ هم از رنگ آبی بلافاصله به وضعیت نارنجی رسیده که نشان از کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش جهشی شیوع ویروس کرونا است.

با قرمز و نارنجی شدن وضعیت کرونا در ۲۳۲ شهرستان کشور، وزارت بهداشت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اهتمام ویژه به انجام واکسیناسیون توسط همه افراد جامعه در این شرایط تاکید کرده است.

آذربایجان غربی از اواسط اسفند پارسال فروکش خیز ششم کرونا را تجربه کرده بود ولی طی چهار هفته اخیر با افزایش تعداد مبتلایان سرپایی و در ۲ هفته اخیر با افزایش بیماران بستری روبرو بوده است.

اکنون ٣٦٠ هزار و ٧٦٩ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان به این ویروس مبتلا شده اند و ٧ هزار و ٥٩٤ نفر هم جان باخته اند.

کد خبر 36256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha