۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
هشدار نسبت به وقوع سیل در سقز

سرویس کردستان- پس از وقوع سیل در استان های مختلف و هشدار هواشناسی، نهادهای مرتبط و عضو ستاد بحران سقز جلساتی را برگزار و اطلاعیه هایی را در این رابطه جهت آمادگی و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی منتشر نمودند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز در جلسه ستاد بحران با اشاره به هشدارهای هواشناسی، بر آمادگی تمام مدیران به ویژه شهرداران و دهیاران، جهت پیشگیری از وقوع بحران های ناشی از بارش های همرفتی، نقطه ای، مقطعی و برق آسا تصریح نمود.
جعفر توان بر اجتناب مردم از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی و مسیل ها، عدم صعود به ارتفاعات، تسریع در جمع آوری محصولات زراعی و عدم دپوی آن در جایگاه های سرباز.

جلوگیری از استقرار کمپ های گردشگری در محل های در معرض خطر و حاشیه رودخانه ها، عدم استقرار ابزارآلات و ماشین آلات کشاورزی در مسیر رودخانه های فصلی و مسیل ها، لایروبی و پاکسازی معابر، نهرها و کانال های هدایت آب های سطحی در شهرها و روستاها توسط تیم های عملیاتی دستگاه های مربوطه، آماده بکار بودن تجهیزات عملیاتی و امدادی مربوطه از قبیل پمپ ها و کفکش ها و انواع ماشین آلات از قبیل لودر، بیل مکانیکی، کمپرسی و...، آماده باش تیم های عملیاتی، امدادی، پشتیبانی و لجستیک، استقرار تیم های عملیاتی و امدادی و تجهیزات مربوطه از جمله آتش نشانی، خدمات شهری، هلال احمر، راهداری، پلیس راه و پلیس راهور و نیروی انتظامی، ارزیابی میدانی و بازدید از زیرساخت های تحت مدیریت دستگاه های اجرایی از جمله شبکه های انتقال انرژی، تاسیسات شهری، تاسیسات آب و فاضلاب، پیش بینی و تعیین محل های اسکان اضطراری در نواحی مستعد سیل در صورت بروز شرایط اضطراری و... از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

هـشـدارهای ستاد بحران شهرداری سقز

ستاد مدیریت بحران شهرداری سقز پس از تشکیل جلسه اضطراری اطلاعیه ای را به شرح زیر صادر نموده است:

به اطلاع کلیه شهروندان گرامی به ویژه بازاریان و کسبه محترم می رساند؛
با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر ضمن ایجاد تمهیدات لازم از رفت‌ و آمدهای غیرضروری در معابر دارای خطر آبگرفتگی و سیلاب، ریختن هر گونه نخاله و اشیا در جداول و جوی ها و قرار دادن وسایل در جلوی مغازه ها، توقف در حاشیه رودخانه و نقاط پر خطر و... به طور جد خودداری نموده تا از بروز هرگونه حوادث احتمالی پیشگیری شود.

مردم از نزدیک شدن به سدها و رودخانه ها اجتناب کنند

مدیر امور منابع آب سقز هم از شهروندان درخواست نمود از نزدیک شدن و اتراق در حریم و بستر رودخانه ها و مخازن سدها بویژه سد چراغ ویس خودداری کنند.

جاوید همچنین به دلیل نزدیکی روستاییان "تموته" و "میرده" به سد چراغ ویس، خواستار انجام اقدامات احتیاطی توسط اهالی این آبادی ها شد.

اطلاعیه جهاد کشاورزی شهرستان سقز

جهادکشاورزی با صدور اطلاعیه ای نوشت:
با توجه به هشدار هواشناسی در رابطه با بارش های سیل آسا در روزهای جمعه و شنبه از کشاورزان، دامداران، تراکتورداران، مرغداران، کارخانه های آرد، مراکز خرید گندم و... درخواست می گردد اقدامات پیشگیرانه مقتضی را در بخش های مرتبط انجام داده تا از خسارات احتمالی پیشگیری گردد.

شماره تماس نهادهای امدادی

یاداور می گردد شماره تماس دستگاه‌های امدادی از جمله 125 آتش نشانی، 112 هلال احمر، 115 اورژانس و 137 شهرداری آماده پاسخگویی و کمک رسانی این نهادها به حادثه دیدگان احتمالی می باشد.

کد خبر 36245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha