383 هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی به صورت تضمینی خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای خرید تضمینی تا پایان روز پنجم مرداد، ۳۸۳ هزار و ۳۶ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان تحویل مراکز خرید داده شده است.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری با اشاره به اینکه از این میزان بیش از ۳۷۴ هزار تن در سامانه سیفا به ثبت رسیده است، گفت: ارزش ریالی گندم خریداری شده بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان به ۱۵ هزار و ۴۰۲ تن رسیده است، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۵۴ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال از بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان واریز شده و بتدریج مابقی هم پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: میزان خرید تضمینی گندم تاکنون در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که ۲۲۸ هزار و ۴۲۵ تن بوده، حدود ۶۴ درصد افزایش داشته است.

اسکندری ادامه داد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان های بیجار با ۸۸ هزار و ۷۰۰ تن، دهگلان ۷۵ هزار و ۱۹۵ تن، سقز ۶۸ هزار و ۹۸۴ تن و قروه ۶۶هزار و ۴۹ تن بوده است.

وی یادآور شد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های کامیاران ۴۸ هزار و ۸۲۸ تن، دیواندره ۲۵ هزار و ۶۵۴ تن، سنندج ۶ هزار و ۸۰۰ تن، بانه یک هزار و ۱۱۹ تن، مریوان ۷۵۹ تن و سروآباد هم ۹۴۳ تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: ۸۳ مرکز خرید گندم در استان تایید شده و آماده خرید محصول از کشاورزان استان بوده و از این تعداد ۶۱ مرکز آن مربوط به تعاونی های روستایی است.

اسکندری گفت: به ازای هر کیلوگرم گندم که توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی این محصول تحویل داده شود ۱۱۵ هزار ریال توسط بانک عامل (کشاورزی) پرداخت می شود.

کد خبر 36200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha