واکنش فرماندار بانه به  فیلم پخش شده در فضای مجازی در رابط با مقاومت مردم روستای رشید قلعه/ جبران خسارت مالکان اراضی

سرویس کردستان- سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با بیان اینکه مالکان زمین های حد فاصل اجرای پروژه خط انتقال برق محدودیتی برای فعالیت کشاورزی ندارند گفت: خسارت مالکان اراضی مسیر اجرای پروژه احداث خط انتقال نیروی برق 2 مداره 63 کیلو ولت بانه جبران می شود.

کمال خدری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار کرد پرس اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بانه و نیاز مبرم به احداث پست برق با پیگیری های انجام شده شرکت برق منطقه ای غرب کشور برای اجرای پروژه احداث خط انتقال برق 2 مداره 63 کیلو ولت بانه 400 میلیارد ریال هزینه کرد.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه مشکل آب شرب بانه و ضرورت تامین برق مورد نیاز برای انتقال آب به سد عباس آباد به شهر بانه، منطقه ویژه اقتصادی بانه بخش کشاورزی و صنعتی که از ضروریات است، حل می شود.

خدری با بیان اینکه در صورت اجرا نشده این پروژه در سالهای آینده مشکل برق بانه حاد می شود، گفت: بر همین اساس این پروژه ملی مورد حمایت مسوولین استانی و کشوری است.

وی اظهار داشت: مالکین اراضی مسیر خط انتقال برق و جانمایی دکل های برق برابر ضوابط وزارت نیرو به انها خسارت پرداخت می شود و از امتیازاتی نیز برخوردار می شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با تاکید بر اینکه فرمانداری شهرستان بانه با جدیت پیگیر این موضوع است گفت: ضرب و شتمی صورت نگرفته و این معارضین بودند به مامورین و پرسنل شرکت پیمانکار توهین حمله کردند که توسط افراد دیگر تحریک می شوند.

روز سه شنبه فیلمی در برخی رسانه های خارجی مبنی بر اینکه مامورین نیروی انتظامی مردم روستای رشید قلعه را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، پخش شده در این فیلم مالکین زمین های کشاورزی این روستا مانع اجرای پروژه خط انتقال برق در زمین های کشاورزی می شوند.

کد خبر 36125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha