درآمد حاصل از معافیت در بازارچه های غیررسمی به حساب مرزنشینان واریز شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: درآمد حاصل از معافیت مرزنشینان، در بازارچه های غیر رسمی موقت مرزی، باید توسط کارگزاری هایی که به عنوان نماینده از سوی مرزنشینان اقدام به واردات کالا می کنند، به صورت ماهیانه به حساب مرزنشینان واریز شود.

عبدالحمید سرتیپی در چهارمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان گفت: مطابق ماده 6 تصویب نامه هیئت وزیران و آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه های غیر رسمی موقت مرزی درآمد حاصل از معافیت مرزنشینان بایستی توسط کارگزاری هایی که به عنوان نماینده از سوی مرزنشینان اقدام به واردات کالا می کنند بصورت ماهانه به حساب مرزنشینان واریز شود.

او افزود: به استناد ماده 6 و 7 دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر فعالیت های تجاری تعاونی های مرزنشینان و پیله وران، کالاهای وارداتی توسط تعاونی های مرزنشینان پس از ترخیص از گمرک و انتقال به انبارهای ثبت شده در سامانه جامع تجارت دپو می گردد بایستی مطابق مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی خروج تجمیعی گردند.

سرتیپی تصریح کرد: آذربایجان غربی ظرفیت بسیار قابل توجه و کم نظیری در حوزه مرزی دارد که بایداز این ظرفیت در راستای توسعه اقتصادی استان بخصوص صادرات تولیدات داخل بهره برداری لازم را برد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: مشکلات و موانع مربوط به مرزنشینان و پیله وران بصورت مستمر رصد و از مجاری قانونی پیگیری می شود.

به گزارش کردپرس، از صمت؛ در این جلسه فرمانداران شهرستان های پیرانشهر و سردشت همچنین مدیران کل ادارات تعاون،کار و رفاه و راهداری و حمل و نقل استان نیز در مورد اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات جلسات قبلی گزارشاتی ارائه کردند.

کد خبر 36117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha