سایه سیاه کرونا بر سر کردستان /9 برابر شدن بستری های کرونایی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در طول یک ماه (از چهارم تیر تا چهارم مرداد) ۹ برابر شده و از ۹ نفر به ۸۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش کرد پرس، فرزام بیدارپور در نشست با خبرنگاران، گفت: شمار بیماران بستری روز به روز در حال افزایش است که از سهل انگاری و بی توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ناشی می شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گسترده در موج های قبلی باعث شد تا شمار مرگ و میر کاهش یابد، افزود: واکسن برای افزایش سطح ایمنی بدن در برابر بیماری است و جنبه پیشگیری از ابتلا را ندارد لذا از شهروندان می خواهیم نسبت به واکسیناسیون دُز یادآور اقدام کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، اظهار کرد: ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

بیدارپور با بیان اینکه کردستان شبانه روز گذشته را بدون فوتی کرونا پشت سر گذاشت، ادامه داد: در موج هفتم کرونا ۶ هم استانی جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ بیمار جدید نیز در طول ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شده است، یادآور شد: در حال حاضر هیچکدام از شهرهای استان از لحاظ رنگ بندی کرونا، قرمز نیست، ضمن اینکه شهرهای سنندج، سقز، دهگلان، سروآباد و کامیاران در وضعیت زرد قرار دارند و بانه، مریوان، دیواندره، بیجار و قروه نیز آبی هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و جدیت شهروندان در این رابطه تاکید کرد و بیان کرد: دریافت دُز یادآور واکسن کرونا، یکی از موثرترین اقدامات پیشگیرانه در این مقطع است که قطعا نیاز به همکاری همه مردم دارد.

بیدارپور گفت: افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آنان گذشته است، یک نوبت واکسن یادآوری تزریق کنند.

کد خبر 36115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha