جشنواره منطقه ای تئاتر ئافره‌ت (زن) در کردستان با معرفی برترین ها به پایان رسید

نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) روز سه‌شنبه با معرفی برترین‌ها در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج به کار خود پایان داد.

به گزارش کرد پرس، نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف به ویژه هنر نمایش روزهای دوم و سوم مرداد در شهرستان‌های سنندج و قروه برگزار شد.

زن دستمایه بسیاری از آثار هنری است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: بحث برگزاری جشنواره با عنوان زن از چند سال گذشته مطرح بوده و ما می خواستیم که آغاز آن هم از استان فرهنگی کردستان باشد.

لیلا آژیر افزود: زن و هنر همیشه با هم در تعامل بوده و از هم تاثیرپذیری دارند این تاثیر متقابل است و نمی‌توان هیچکدام را از هم جدا کرد.

وی اظهار کرد: زبان هنر گویاترین و رساترین زبان است و اگر بخواهیم مطالبات، مشکلات و خواسته‌های زنان را با این زبان بیان کنیم باید هدف مشخص داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان ادامه داد: زن تم مایه و موۻوع آثار هنری و سینمایی زیادی است، اما باید تلاش شود زنان فقط موضوع نباشند بلکه متولی هم باشند که امید می رود این مهم مورد توجه قرار گیرد.

آژیر با بیان اینکه این جشنواره برای بانوان خیلی مهم است، یادآور د: امیدواریم جشنواره با قدرت‌ تداوم داشته باشد به گونه‌ای که زمانی آن را در سطح بین المللی برگزار کنیم و تبادلات هنری بیشتری داشته باشیم.

تداوم جشنواره ئافره ت نیازمند حمایت است

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: جشنواره ئافره‌ت گام اول را تمام کرد و برای گام‌های بعدی نیازمند حمایت است چرا که با اعتبارات اندک نمی توان این جشنواره را ادامه داد.

سامان احمدی گفت: جشنواره ئافره‌ت (زن) نگاه انسانی به جامعه زنان را نشان می‌دهد و صفر تا صد رویداد را زنان برعهده داشتند و این جشنواره در تلاش برای پررنگ تر کردن حضور زنان و بیان آسیب‌ها از زبان آنان است.

در پایان این جشنواره و براساس رای هیات داوران در بخش طراحی پوستر و بروشور هیچ یک از آثار شایسته تقدیر شناخته نشد.

در بخش طراحی لباس از نیما ایمانزاده طراح لباس نمایش اپیلاسیون از سنندج، در بخش موسیقی از فاطمه فعله گری و مهدی رسولی بخاطر موسیقی نمایش عروسک های گمشده از قروه و در بخش طراحی صحنه از سوران احمدی طراح صحنه نمایش «وس» کار مشترک سردشت و بانه تقدیر شد.

در بخش بازیگری با نگاه ویژه و حمایتی از زنان و بدون اولویت از عاطفه بهمنی برای بازی در نمایش عروسک های گمشده، سارینا تورانی برای بازی در نمایش اپیلاسیون، نگین عزتی برای بازی در نمایش ژن ژاکاو (زن پژمرده)، هانا مرادی برای بازی در نمایش هه ناره، فرانک وکیلی فر برای نمایش گولوه‌نی (روسری سنتی کرمانشاه)، سحر فاتحی برای نمایش اپیلاسیون و شوکار خضری برای نمایش «وس» تقدیر شد.

همچنین هیات داوران جشنواره جوایز خود در بخش تقدیر بازیگری را به سارینا تورانی بازیگر نمایش اپیلاسیون از سنندج و فرانک وکیلی فر بازیگر نمایش کولوه نی از کرمانشاه تقدیم کرد و هانا مرادی بازیگر نمایش هه ناره از سنندج به عنوان برگزیده بازیگری معرفی شد.

در بخش نمایشنامه نویسی از نویسندگان نمایش «گولوه نی» از کرمانشاه و در بخش کارگردانی نیز از سوران احمدی کارگردان نمایش «وس» کار مشترک سردشت و بانه و پیام علوی کارگردان نمایش هه‌ناره از سنندج تقدیر شد.

همچنین هیات داوران جایزه برگزیده کارگردانی را به نیما ایمانزاده کارگردان نمایش اپیلاسیون از سنندج اهدا کرد.

نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) از دوم تا چهارم مرداد در استان کردستان برگزار شد.

کد خبر 36113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha