باید حریم هوایی منطقه بر روی ترکیه بسته شود/ سکوت آمریکا و روسیه غیرقابل قبول است

سرویس سوریه- رییس مشترک شورای دفاعی اداره خودگردان کُردستان سوریه، سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات دولت ترکیه علیه این منطقه را محکوم کرد.

به گزارش کُردپرس، زیدان العاصی، رئیس مشترک شورای دفاعی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواست حریم هوایی این منطقه را بر روی هواپیماهای ترکیه ببندد.

وی همچنین سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات دولت ترکیه را محکوم کرد.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: دولت ترکیه با هواپیماهای بدون سرنشین و توپخانه به شمال و شرق سوریه حمله می‌برد و توافقات امضا شده با روسیه و آمریکا را نقض می کند. آمریکا و روسیه در برابر این جنایات سکوت می‌کنند.

رئیس مشترک شورای دفاعی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه، گفت: حمله پهپادهای ترکیه همچنان ادامه دارد و پس از نشست تهران، این حملات افزایش یافتند.

العاصی در خصوص تهدیدات دولت ترکیه علیه مناطق شمال سوریه، گفت: دولت ترکیه در نشست تهران مجوز حملات را دریافت نکرد، بنابراین از پهپاد استفاده می کند و تلاش می کند ثبات و امنیت منطقه را از بین ببرد.

العاصی هدف دولت ترکیه از این حملات را احیای گروه داعش برای انجام حملات در شمال و شرق سوریه عنوان کرد و ادامه داد: پس از حملات ترکیه، تحرکات هسته های داعش در مناطق شرقی افزایش یافته است.

العاصی با اشاره به سکوت نیروهای ضامن آتش بس، گفت: رسانه ها آمریکایی و روسی مخالف عملیات ترکیه در شمال و شرق سوریه و به طور کلی در سوریه هستند، اما نمی‌توانند جلوی پهپادها و توپخانه های ترکیه را بگیرند.

العاصی ادامه داد: این عملیات ها توسط این قدرت‌ها رد می شود اما برعکس حملات ترکیه ادامه می‌یابد و آن‌ها در عمل هیچ اقدامی نمی‌کنند.

وی درباره توافق نیروهای دموکراتیک‌ سوریه و دمشق گفت: دمشق نیروهای خود را در جبهه‌ با دولت ترکیه مستقر کرد و هیچ توافق خارج از توافق سال ۲۰۱۹ وجود ندارد و نیروهای دولتی در خارج از روستاها و شهرها و در خطوط نبرد بین مناطق شمالی و شرقی سوریه با ارتش ترکیه و مزدورانش مستقر شده‌اند.

زدان العاصی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا استفاده ترکیه از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مردم سوریه را ممنوع کند و حریم هوایی منطقه را بر روی پرواز هواپیماهای ترک ببندد زیرا این امر ثبات شمال و شرق سوریه را برهم زده است.

کد خبر 36101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha